۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲:۴۲
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85037044
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: از گزارشهای جدید درباره خرابکاری نورد استریم مطلع هستیم

نیویورک – ایرنا- رزماری دی کارول معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح اعلام کرد که این سازمان از گزارش های جدید درباره  خرابکاری خط لوله انتقال گاز نورد استریم مطلع هستیم.

خانم رزمای دی کارلو معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح عصر سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت گفت: ما از گزارش‌های جدید مبنی بر خرابکاری در دو خط لوله انتقال گاز نورد استریم مطلع هستیم.

وی تصریح کرد: تأکید می کنم که سازمان ملل متحد در موقعیتی نیست که هیچ یک از ادعاهای مربوط به این حوادث را تأیید کند و ما منتظر یافته های تحقیقات ملی جاری در این زمینه هستیم.

دی کارلو افزود: با توجه به حساسیت ها و گمانه زنی ها در خصوص این موضوع، از همه طرف ها می خواهیم که خویشتن داری کنند و از هرگونه گمانه زنی خودداری نمایند.

معاون دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: ما باید از هرگونه اتهام بی‌اساس که می‌تواند به تشدید تنش ها در منطقه کمک کند و مانع جستجوی حقیقت شود خودداری کنیم.

دی کارلو اظهار داشت: در حالی که دقیقاً آنچه در زیر آبهای بالتیک در سپتامبر ۲۰۲۲ اتفاق افتاده، هنوز نامشخص است، یک موضوع مسلم است: هر آنچه که باعث این حادثه شده است، پیامدهای آن در میان خطرات متعددی است که تهاجم به اوکراین ایجاد کرده است.

معاون گوترش تاکید کرد: یک سال از آغاز جنگ می گذرد، ما باید تلاش خود را برای پایان دادن به این جنگ، مطابق با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد افزایش دهیم.

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی، درباره پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه در خصوص انفجارهای خطوط لوله نورد استریم که گاز روسیه را به اروپا منتقل می کند، گفت که تصمیم گیری در خصوص قطعنامه ها برعهده اعضای شورای امنیت این سازمان است.

وی افزود: تصمیم گیری در خصوص قطعنامه های شورای امنیت بر عهده اعضای این نهاد است و دبیرکل سازمان ملل مانند همیشه از هرگونه قطعنامه و درخواستی که شورای امنیت ارائه دهد، پیروی خواهد کرد.

روسیه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را در مورد تشکیل کمیسیون بین المللی برای بررسی خرابکاری در نورد استریم ارائه کرده است.

"سیمور هرش" روزنامه‌نگار تحقیقی و نویسنده آمریکایی با افشای جزئیات تازه ای از انفجار در خطوط لوله نورد استریم که گاز روسیه را به اروپا منتقل می کند، بر نقش واشنگتن در خرابکاری در این پروژه تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha