گاز گرفتگی سبب مرگ ۳۲ نفر در مازندران شد

ساری- ایرنا- پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که طی ۱۰ ماهه امسال ۳۲ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۵ نفر بوده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران ، از کل تلفات مسمومیت با گاز در ۱۰ ماهه امسال ۲۵ نفر مرد و هفت نفر زن بودند.

بنابر این گزارش شهرستان نور با هشت نفر، ساری با پنج ،محمود آباد با چهار فوتی بیشترین و شهرستان های نوشهر ، فریدونکنار ، تنکابن و بهشهر هر کدام با یک فوتی کمترین فوتی را در اثر گازگرفتگی داشتند، همچنین بیشترین فوتی ها در آبان ماه با ۱۵ فوتی به ثبت رسیده است.

طبق بررسی های صورت گرفته گاز گرفتگی افراد غیر بومی و گردشگر بیشتر در خانه های استیجاری در مازندران است که استانداردهای گاز کشی به خوبی رعایت نشده و به حد کافی مسائل سلامت مسافران مورد توجه قرار نمی گیرد.

از طرفی از آن جایی که همواره کارگران غیر بومی در ویلا سازی های مازندران مشغول به کار می شوند و معمولا اقامت آنان در اتاق هایی که فاقد لوله کشی گاز استاندارد بوده و بیشتر از کپسول و یا پیک نیک های گازی برای گرما و پخت و پز استفاده می کنند، دچار حادثه مسمومیت و گاز گرفتگی می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha