۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85037183
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 جهان از رفتارهای افراطی رژیم صهیونیستی احساس خطر می کند

تهران - ایرنا - سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب با ستایش از اقدام اخیر شورای امنیت در محکومیت رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در سرزمین های اشغالی فلسطین، گفت: این حرکت نشان می دهد که جهان از رفتارهای کابینه راست افراطی این رژیم احساس خطر می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری «الشرق»، «جمال رشدی» اظهار کرد: بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت گسترش شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی منعکس کننده اجماع بین المللی درباره سیاست‌های خطرناک این رژیم است.

وی افزود: این بیانیه نشان داد که جامعه جهانی تصمیم کابینه راست افراطی رژیم صهیونیستی مبنی بر ایجاد تشکیل کشور فلسطین با مرزهای مشخص را در چارچوب مرزهای اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ نمی پذیرد.

رشدی به نقل از دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد که جامعه بین المللی باید مسئولیت‌های خود را در دفاع از راه حل دو دولتی و مقابله مسالمت‌آمیز با سیاست‌های رژیم صهیونیستی که تهدیدی برای اوضاع در سرزمین‌های اشغالی است و آن را در آستانه انفجار قرار داده بر عهده بگیرد.

وی افزود: بیانیه شورای امنیت سازمان ملل و بیانیه‌های قبلی کشورهای غربی در انتقاد از فعالیت‌های شهرک‌سازی از سوی کابینه رژیم اشغالگر، منعکس کننده آن است که جهان از رفتارهای کابینه راست افراطی این رژیم احساس خطر می‌کند و لازم است تا فشارهای جامعه جهانی و تمام دوستداران صلح و ثبات در منطقه و جهان ادامه یابد.

پیشتر نیز «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی از بیانیه صادر شده توسط شورای امنیت سازمان ملل برای محکوم کردن فعالیت شهرک‌سازی صهیونیست‌ها استقبال کرد و گفت که توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی یک تهدید جدی برای امکان راه حل ایجاد دو دولتی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ است.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی (۲۰ فوریه ۲۰۲۳ / اول اسفند ۱۴۰۱) با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد؛ اقدامی که پس از ۶ سال از آخرین قطعنامه این شورا صورت گرفت و آمریکا نیز در نقش مخالف متحد دیرینه‌اش ظاهر شد.

دولت ابوظبی درحالی که پیش‌نویس قطعنامه توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را با همکاری فلسطینیان آماده کرده بود، درخواست خود را برای رأی گیری درباره قطعنامه علیه تل آویو ارائه نکرد.

بیانیه شورای امنیت خشم مقامات رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را به دنبال داشت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت شهرک‌سازی این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین انتقاد کرد و گفت که این بیانیه نباید صادر می‌شد و آمریکا نباید به آن می‌پیوست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha