۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۰۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85036924
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه عرب: جامعه جهانی مخالف رویکرد شهرک سازی رژیم صهیونیستی است

تهران- ایرنا-اتحادیه عرب سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای به محکومیت رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین اشاره کرد و افزود که این اقدام بیانگر این است که جامعه جهانی مخالف رویکرد خطرناک تل آویو است.

به گزارش ایرنا از تارنمای این اتحادیه، در ادامه این بیانیه همچنین نسبت به محکومیت گسترش شهرکسازی تل آویو در کرانه باختری استقبال شده است.

این بیانیه تأکید کرد: رویکرد اسرائیل برای وجاهت بخشیدن به کانون شهرکسازی و اعلام احداث واحدهای بیشتر شهرکسازی در کرانه باختری اشغالی به صورت عملی امکان تشکیل دولت مستقل فلسطینی که قابلیت زندگی را داشته باشد، از میان می برد.

اتحادیه عرب همچنین اعلام کرد که جامعه جهانی باید در دفاع از راه‌حل تشکیل دو کشور مستقل و راه‌حل مسالمت‌آمیز در مقابله با سیاست‌های اسرائیل به مسؤولیت خود عمل کند، چرا که رژیم تل آویو در واقع با تشدید خشونت و تصمیمات افراطی راه‌حل را تهدید می‌کند.

در پایان این بیانیه بر ضرورت ادامه فشار جامعه جهانی و تمام کشورهای دوستدار صلح و ثبات در منطقه و جهان بر رژیم صهیونیستی تأکید شده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی (۲۰ فوریه ۲۰۲۳ / اول اسفند ۱۴۰۱) با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد؛ اقدامی که پس از ۶ سال از آخرین قطعنامه این شورا صورت گرفت و آمریکا نیز در نقش مخالف متحد دیرینه اش ظاهر شد.

دولت ابوظبی درحالی که پیش‌نویس قطعنامه توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را با همکاری فلسطینیان آماده کرده بود، درخواست خود برای رأی گیری درخصوص قطعنامه علیه تل آویو را ارائه نکرد.

بیانیه شورای امنیت خشم مقامات رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را به دنبال داشت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت شهرک سازی این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین انتقاد کرد و گفت که این بیانیه نباید صادر می شود و نباید آمریکا به آن می پیوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha