تصویب و برگزاری رشته کاردانی فنی کسب و کارهای دیجیتالی در دانشگاه علمی کاربردی

تهران- ایرنا- سرپرست دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی از تصویب و برگزاری دوره کاردانی فنی کسب ‌و کارهای دیجیتالی با نگاه به بازاریابی در بستر فناوری های نوین برای اولین بار در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده روز چهارشنبه دراین باره گفت: گسترش و پیشرفت روزافزون تکنولوژی به خصوص در زمینه دیجیتال و اینترنت، وضعیت کسب و کارها را تغییر داده است، رونق اینترنت علاوه بر ایجاد کسب ‌و کارهای جدید، موجب سرعت بخشی و یکپارچگی عواملی چون برقراری ارتباط با مشتریان، شناختن بازار هدف برای فروش، آگاهی از فعالیت رقیبان و سهولت انجام کسب و کارهای کوچک و بزرگ شده است که انجام بهینه آنها نیازمند نیروی انسانی ماهر و حائز شایستگی های مدنظر است.

وی ایجاد اینگونه رشته ها در قالب نظام آموزش‌های علمی کاربردی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دانش آموختگان این رشته، مهارت‌ها و توانمندی‌هایی چون بازاریابی ویدئویی، بهینه سازی و بازاریابی موتورهای جستجو (SEO/SEM)، بازاریابی شبکه های اجتماعی، شناخت و رعایت قواعد کپی رایت، کار با CMS و خودکارسازی فرآیند بازاریابی را کسب می‌کنند.

دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: دانش آموختگان این رشته می توانند مشاغلی همچون اپراتور کسب و کارهای دیجیتالی، اپراتور SEO و اپراتور ارزیابی داده های کسب و کار را احراز کنند.

جمالزاده افزود: این دوره، جزء رشته‌های پر تقاضا بوده و تمامی محتوای آن باتوجه به آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده است و به دلیل داشتن بازار کار و نیاز جامعه امروزی از جذابیت خاص برای اشتغال برخوردار است.

وی همچنین گفت: آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی به همراه مدرسان باتجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha