۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85037209
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع بیش از ۱۵ هزار تن کود شیمیایی در بروجرد آغاز شد

بروجرد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: توزیع ۱۵ هزار و ۶۲۰ تن کود شیمیایی اوره، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان این شهرستان جهت استفاده در کشت بهاره آغاز شد.

جواد گودرزی روز چهارشنبه در گفت‎ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با صدور حواله الکترونیک ۲ هزارو ۱۱۷ تن کود اوره، ۴۵ تن پتاسیم و ۱۳ هزارو ۴۴۷ تن کود بهاره در بروجرد در حال توزیع است.

وی اضافه کرد: کودهای شیمیایی باید در ترکیب با کودهای آلی و کودهای زیستی قرار بگیرند تا پایداری خاک انجام شود و خاک به لحاظ زنده ماندن، دچار چالش نشود.

وی با بیان اینکه شهرستان بروجرد دارای ۶۹ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی است، ادامه داد: سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال انواع محصول زراعی و باغی با میزان متوسط ۵۶۰ هزار تن در بروجرد تولید و روانه بازار مصرف می شود.

گودرزی ادامه داد: از ۶۹ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی بروجرد ۳۵هزار هکتار آبی و مابقی دیم است که توسط ۳۵ هزار کشاورز و باغدار در ۲۳۲ روستای سه بخش مرکزی، اشترینان و شیروان مدیریت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: پاییز امسال نیز پنج هزار و ۱۰۰ تن کود شیمیایی اوره، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha