استاندار تهران: محدوده برخی از روستاهای این استان نیازمند بازنگری است

شهرری - ایرنا - استاندار تهران گفت: حریم و محدوده تعیین شده تعداد قابل توجهی از روستاهای این استان که دیگر پاسخگوی جمعیت ساکن در آن نیست، نیازمند تجدید نظر و بازنگری است.

علیرضا فخاری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در برخی نقاط محدودیت هایی به لحاظ نبود برنامه ریزی لازم از گذشته، ساخت و سازهایی برای پاسخگویی به نیاز جمعیت ساکن انجام گرفته است که بازنگری در حریم و محدوده شهرها و روستاها را می طلبد.

وی یادآور شد: برخی زمین ها اطراف شهرها و روستاها قابلیت گذشته را ندارند و باید در کاربری آنها تجدید نظر و ممیزی جدیدی انجام تا به تبع آن امکان گسترش بخشی از روستاها یا محدوده قانونی شهرها فراهم شود.

فخاری اظهار داشت: مالکیت فقط مجوز لازم برای ساخت نیست، بلکه باید سایر قواعد مربوط به ورود این اراضی به محدوده قانونی شهرها و حریم روستاها به عنوان بافت روستایی و شهری هم مد نظر باشد تا در مجموع بتواند به رفع و رجوع نیازمندی های مردم کمک کند.

استاندار تهران با اشاره به گسترش ساخت و ساز غیر مجاز در روستاهای این استان، تاکید کرد: اصل موضوع ساخت و ساز غیرمجاز است، یعنی موارد قانونی در آن رعایت نمی شود و وضعیت غیر قانونی به خود می گیرد، این وضعیت فقط مربوط به مهاجرت هم فقط نیست و بلکه بخشی از ساخت و ساز غیر مجاز اراده افراد غیر مسئول است.

وی خاطرنشان کرد: این ساخت و سازها فقط برای تامین نیاز اصلی افراد بی بضاعت نیست و درصد این افراد که چنین ساخت و سازهای غیر مجازی انجام می دهند بسیار کم است و عمده این ساخت و سازهای خارج از قاعده توسط افراد سودجو انجام می شود.

فخاری ادامه داد: برخی از این ساخت و سازها نیز در قالب تغییر کاربری هایی انجام می گیرد که بیشتر بر روی زمین ها کشاورزی از نوع یک و ۲ است که منجر به این تخلفات می شود، سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نیز در این زمینه دخالت دارند و این برخورد در دستور کار است و همه بخشداری ها و دهیاری ها مکلفند برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و خارج از بافت روستاها، کنترل لازم را داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha