۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85037388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایش و راستی آزمایی تراکتورها در خرمشهر

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85037388
پایش و راستی آزمایی تراکتورها در خرمشهر

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از اجرای طرح پایش تراکتورها وکشت ۸۰۰ هکتار از مزارع شهرستان خرمشهر به صورت  مستقیم در این شهرستان خبر داد.

کیوان طرفی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این عملیات به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد تراکتورها با استفاده از، مدیریت مصرف سوخت و مبارزه با عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

وی گفت: پیش بینی می‌شود در این راستی آزمایی تعداد ۶۰۰ دستگاه تراکتور و کمباین در حوزه شهرستان مورد بررسی قرار بگیرد و تاکنون ۱۷۸ تراکتور پایش شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر بیان‌کرد: این راستی آزمایی تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد. در این طرح، مشخصات فنی تراکتورها شامل شماره شاسی و شماره موتور بررسی و با سند تراکتور مطابقت داده می‌شود و براین اساس تراکتورهای واجد شرایط مشخص و مجاز به گرفتن سوخت هستند.

طرفی ادامه‌داد: تراکتورهایی که این شرایط را نداشته باشند با اعلام مدیریت جهاد کشاورزی خرمشهر به شرکت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، نسبت به قطع سهمیه سوخت آنها اقدام خواهد شد.


وی گفت: تایید و دریافت سوخت فروردین تا شهریور ۱۴۰۲ منوط به داشتن گواهی صلاحیت تراکتور که توسط مجری طرح صادر شده است؛ صورت می‌پذیرد.

در ۸۰۰ هکتار از مزارع شهرستان خرمشهر کشت مستقیم انجام شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر همچنین از کشت مستقیم گندم در ۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کشور ما جزء مناطق کم باران بوده و حفظ رطوبت خاک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین باید به سمت روش‌های خاک ورزی رفت که درصد بیشتری از بقایای گیاهی را برای مدتی در سطح خاک حفظ می‌کند.

وی درباره مزایای کشاورزی حفاظتی افزود: حفظ منابع پایه و پایداری تولید، کاهش اثرات زیان بار تراکم در خاک‌های فشرده، صرفه‌جویی در وقت، نیروی کار و سوخت، کاهش عملیات زراعی و بهبود اقتصاد مزرعه، کاهش روان جلوگیری از فرسایش آبی و بادی از مزایای کشاورزی حفاظتی است.

شهرستان خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha