نظارت بر استاندارد کالا و خدمات در چهارمحال و بختیاری تشدید شد

شهرکرد- ایرنا- نظارت بر استاندارد کالا و خدمات با تشکیل شورای استاندارد به ریاست استاندار و اجرای دستور رییس‌جمهور مبنی بر ورود اداره‌کل استاندارد به کیفیت کالاها و خدمات و مبارزه با کم‌فروشی در چهارمحال و بختیاری تشدید شد.

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه در نشست شورای استاندارد این استان اظهار داشت: استاندارد موضوع مهمی است و جز جدایی‌ناپذیر زندگی جوامع بشری است.

غلامعلی حیدری افزود: اگر کالا و خدمات استاندارد به شهروندان ارائه شود کیفیت زندگی آنها ارتقا یافته و باعث رضایتمندی می‌شود.

وی توجه به استاندارد را لازمه شتاب‌بخشی به مقوله توسعه دانست و گفت: اگر استاندارد رعایت نشود بی‌شک کیفیت زندگی افراد کاهش می‌یابد و دچار مشکل می‌شویم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر فرهنگسازی بیش از پیش توجه به مقوله استاندارد در جامعه، تصریح کرد: اگرچه این مهم تا حدی فرهنگسازی شده است اما می‌طلبد رسانه‌ها و دستگاه‌های مختلف در این خصوص فرهنگسازی کنند تا خدمات شایسته و باکیفیتی به شهروندان ارائه شود.

حیدری خاطرنشان کرد: باید تولید کالاهای باکیفیت و استاندارد به یک مطالبه عمومی تبدیل شود تا تولیدکنندگان بتوانند مطابق با مطالبه و خواست مردم در ارتقای تولیدات و خدمات خود گام بردارند.

نمایندگی اداره‌کل استاندارد در شهرستان بروجن راه‌اندازی می‌شود

نظارت بر استاندارد کالا و خدمات در چهارمحال و بختیاری تشدید شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از مصوبات این شورا، راه‌اندازی نمایندگی اداره‌کل استاندارد در شهرستان بروجن است چرا که ۴۶ درصد صنایع استان در این شهرستان مستقر است و همین موضوع اهمیت ایجاد این نمایندگی را دوچندان کرده است.

محمدکاظم منزوی افزود: همچنین به پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی استان نظارت استاندارد بر تولید محصولات گلخانه‌ای و صیفی‌جات بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست مصوب شد که زمین موردنیاز برای احداث آزمایشگاه مرجع در اختیار اداره‌کل استاندارد قرار گیرد.

ورود اداره‌کل استاندارد به بازار شب عید با طرح عیدانه

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری نیز از اجرای طرح عیدانه در این استان از ۱۵ اسفند خبر داد و گفت: این طرح تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و در قالب آن بر کیفیت و نحوه استاندارد خدماتی که به مسافران و مردم ارائه می‌شود، نظارت می‌شود.

مهدی پژوهش افزود: در قالب این طرح خدمات ارائه شده از سوی هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، فرودگاه‌ها، زائرسراها، ترمینال‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز پذیرایی و رستوران‌ها، میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های عرضه شیرینی و آجیل و مراکز خدماتی بین‌راهی نظارت می‌شود.

وی نظارت بر کم‌فروشی فراورده‌های تولیدی را از دیگر رسالت‌های جدید این اداره‌کل برشمرد و گفت: کارشناسان استاندارد طی بازرسی‌های خود و نظارت بر فراورده‌های تولیدی وزن دقیق محصولات را رصد کرده و این محصولات باید برچسب داشته باشند.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در استان با پدیده کم‌فروشی مواجه نیستیم اما نظارت‌ها دقیق‌تر و بیشتر از قبل می‌شود و با واحدهایی که در این خصوص تخلف کنند مطابق مقررات برخورد می‌شود.

نظارت بر استاندارد کالا و خدمات در چهارمحال و بختیاری تشدید شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha