۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۵۵
کد خبرنگار: 807
کد خبر: 85037931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زلنسکی طرح صلح اوکراین را با همتای پاکستانی خود مطرح کرد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری اوکراین طی تماس تلفنی با همتای پاکستانی خود، طرح ۱۰ ماده‌ای صلح کی‌یف را مطرح کرد و خواستار حمایت اسلام‌آباد از پیش نویس قطعنامه ارائه شده در مجمع عمومی سازمان ملل شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، کاخ ریاست جمهوری پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ولودیمیر زلنسکی» طی تماس تلفنی با «عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان درباره روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور از جمله مسائل انرژی و امنیت غذایی که کشورهای در حال توسعه درپی جنگ اوکراین با آن مواجه هستند، گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است: زلنسکی با اشاره به فرمول ۱۰ ماده ای صلح خود، از پاکستان خواستار حمایت از پیش نویس قطعنامه ارائه شده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای پایان دادن به مناقشه اوکراین و روسیه شد.

علوی، رئیس جمهوری پاکستان گفت: اسلام‌آباد درحال ارزیابی مفاد پیش نویس قطعنامه مذکور است، در عین حال پاکستان به شدت نگران تشدید درگیری‌ها در اوکراین است و از راه حل مسالمت آمیز بر اساس منشور ملل متحد حمایت می کند.

طرفین همچنین بر لزوم تقویت روابط اقتصادی و تجاری به نفع دو کشور تاکید کردند. زلنسکی از همتای پاکستانی خود برای سفر رسمی به اوکراین دعوت به عمل آورد.

تماس تلفنی روسای جمهور دو کشور درحالی انجام‌ می‌شود که روزهای اخیر وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با همتای اوکراینی دیدار کرد.

دولت پاکستان حاضر به موضع گیری علیه روسیه نیست، اما نگرانی جدی خود را بارها نسبت به طولانی شدن جنگ اوکراین و تبعات سنگین آن بر منطقه و جهان ابراز داشته است.

اوایل فروردین امسال فرمانده وقت ارتش پاکستان با اذعان به نگرانی‌های امنیتی روسیه در بحث تحرکات ناتو و رویکرد غرب در قبال مسکو، جنگ اوکراین را یک فاجعه بزرگ خوانده و خواستار توقف فوری آن شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha