۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85168415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه اوکراین به پاکستان سفر می‌کند/ توجه غرب و مسکو به این رویداد

اسلام‌آباد - ایرنا - منابع آگاه در پاکستان از سفر رسمی وزیر امور خارجه اوکراین به اسلام‌آباد طی روزهای آینده خبر دادند؛ سفری که از نزدیک توسط دولت‌های غربی و همچنین روسیه رصد خواهد شد. 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وب سایت روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبیون به نقل از منابع آگاه (بدون ذکر نام) نوشت که دیمیتری کولبا قرار است ۲۹ تیر (۲۰ ژوئیه) سفر رسمی به پایتخت پاکستان داشته باشد؛ بازدیدی که همزمان با تداوم درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین قطعا از سوی دولت‌های غربی و همچنین مسکو دنبال خواهد شد.

در این گزارش آمده است: تاکنون منابع رسمی در اسلام‌آباد و کی‌یف اظهار نظری درباره برنامه سفر وزیرخارجه اوکراین نکرده‌اند، در عین حال علیرغم مناسبات دفاعی دو کشور، جنگ اوکراین در دستور کار طرفین در سفر آتی کولبا قرار خواهد داشت.

یک مقام ارشد پاکستان که نخواست نامش فاش شود، به اکسپرس تریبون گفت که سفر آتی وزیر خارجه اوکراین بر رویکرد متعادل پاکستان در قبال مناقشه تاکید دارد.

پاکستان از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه و اوکراین در فوریه سال‌ ۲۰۲۲ با فشار غرب برای حمایت از یک طرف این جنگ روبرو است، در عین حال اسلام‌آباد بر مواضع بی طرفانه خود تاکید و همزمان از حل فوری و مسالمت آمیز بحران اوکراین حمایت کرده است.

دولت اسلام‌آباد همچنین از محکوم کردن مسکو خودداری اما در عین حال کمک های بشردوستانه به اوکراین ارسال کرده و خواهان راه حل سیاسی برای درگیری شده است. پاکستان سه بار از رای دادن به قطعنامه‌های ضدروسی در مجمع عمومی سازمان ملل امتناع کرد.

آوریل امسال سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ادعاهایی مبنی بر ارائه هرگونه مهمات به اوکراین در درگیری های جاری با روسیه را به شدت رد و تاکید کرد که اسلام‌آباد سیاست بی طرفی را حفظ کرده است.

مقامات مطلع در پاکستان درباره سفر وزیر خارجه اوکراین گفتند که اسلام‌آباد تمایل خود را برای راه حل مسالمت آمیز مناقشه تکرار خواهد کرد.

اواخر بهمن سال گذشته وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدار با همتای اوکراینی خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، بر لزوم استفاده از دیپلماسی برای توقف فوری جنگ اوکراین تاکید کرد.

دولت پاکستان حاضر به موضع گیری علیه روسیه نیست، اما نگرانی جدی خود را بارها نسبت به طولانی شدن جنگ اوکراین و تبعات سنگین آن بر منطقه و جهان ابراز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha