یک تیر و چند نشان داوری/ از دیدار با همتای ترک تا نشست با روسای ژاپن و چین

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون بسکتبال پس از دیدار با رئیس فدراسیون ترکیه برای دیدار با روسای فدراسیون‌های ژاپن و چین راهی شرق آسیا شد.

به گزارش ایرنا، جواد داوری در سفر به ترکیه با هدایت ترک اوغلو همتای خود در این کشور در استانبول دیدار و در خصوص راهکارهای تعامل و توسعه این ورزش بحث و تبادل نظر کردند.

همکاری دو فدراسیون در راستای برگزاری کلینیک‌های دانش افزایی در ایران و ترکیه همچنین همکاری تیم های ملی بسکتبال دو کشور از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود. همچنین مقرر شد با هماهنگی و ارتباط دبیران دو فدراسیون ایران و ترکیه، تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف در بخش آقایان و بانوان همکاری‌های خوبی را در راستای توسعه بسکتبال داشته باشند.

در این دیدار روسای دو فدراسیون در خصوص شرکت مربیان ایرانی در کلینیک‌های دانش افزایی در ترکیه با هدف ارتقای دانش مربیان و برگزاری این کلینیک‌ها در ایران به تفاهم رسیدند. علاوه بر حضور مربیان ایرانی در کلینیک‌های دانش افزایی ترکیه، قرار شد مدرسان بین‌المللی ترکیه نیز در کلینیک‌های فدراسیون بسکتبال ایران حضور یابند.

در این دیدار، جواد داوری با اشاره به زلزله اخیر در ترکیه و جانباختن بسیاری از مردم این کشور، به رئیس فدراسیون بسکتبال ترکیه تسلیت گفت و با ملت ترکیه ابراز همدردی کرد.

رئیس فدراسیون بسکتبال ترکیه نیز از همدردی مردم و مسوولان ایران تقدیر و تشکر کرد.

هدایت ترک اوغلو که خود از قهرمانان و مدیران شاخص ورزش ترکیه است و سابقه خوبی در دوران قهرمانی و بازی در لیگ NBA را در کارنامه دارد، از حضور جواد داوری به عنوان یکی از قهرمانان ملی بسکتبال ایران در راس فدراسیون ایران ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: بسکتبال ایران با تفکرات و اندیشه‌های یک مدیر جوان و بسکتبالی قطعا روزهای خوب و پرافتخاری را می‌تواند تجربه کند.

وی گفت: حضور چهره‌های بسکتبالی که پس از دوران قهرمانی وارد عرصه مدیریت می‌شوند یک اتفاق خوب است بطوریکه روسای فدراسیون‌های بسکتبال چین، روسیه و اسپانیا از جمله این کشورها هستند و باعث خوشحالی است که رئیس فدراسیون بسکتبال ایران نیز از ملی پوشان موفق این رشته بوده است.

در این دیدار هدایت ترک اوغلو، پیراهن شماره ۶ تیم ملی بسکتبال ترکیه را که به نام جواد داوری ضرب شده بود را به عنوان یادبود به رئیس فدراسیون بسکتبال ایران اهدا کرد.

علاوه بر حضور مربیان ایرانی در کلینیک های دانش افزایی ترکیه، قرار شد مدرسان بین المللی ترکیه نیز در کلینیک های فدراسیون بسکتبال ایران حضور یابند.

داوری پس از این دیدار راهی شرق آسیا شد تا به کاروان بسکتبال کشورمان در ژاپن ملحق شود.

وی در ادامه سفر خود قرار است با روسای فدراسیون‌های ژاپن و چین دیدار و در خصوص تعامل و همکاری دو کشور بحث و تبادل نظر کند.

گفتنی است شاگردان سعید ارمغانی در پنجره پایانی جام‌جهانی صبح روز پنجشنبه چهارم اسفند در شهر تاکاساکی ژاپن از ساعت ۹:۳۰ به مصاف تیم ملی ژاپن می‌روند و بعد از آن از توکیو راهی هنک‌کنگ می‌شوند تا برابر چین صف‌آرایی کنند.

در صورت برتری در یکی از این دیدارها، تیم ملی بسکتبال ایران سهمیه جام جهانی را کسب خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha