۴ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۰۱
کد خبر: 85038139
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرگردانی ده‌ها هزار مسافر در آمریکا / بیش از ۱۴۰۰ پرواز لغو شد

تهران- ایرنا- برف سنگین و یخبندان گسترده در بخش‌هایی از چندین ایالات متحده آمریکا، ضمن لغو بیش از ۱۴۳۴ پرواز ورود و خروجی فرودگاه‌های داخلی و بین المللی، ده‌ها هزار مسافر را سرگردان کرد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از سی ان ان، شدت سرما و کولاک به حدی است که در ایالت‌های داکوتا، مینه سوتا و ویسکانسین مدارس همه مقاطع تحصیلی تعطیل شده است.

همچنین در ایالت وایو مینگ تردد خودروها در همه راه‌های ارتباطی درون و برون شهری مختل شده است.

سرعت طوفان زمستانی در برخی مناطق به حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و پیش بینی می‌شود دما به منفی ۵۰ درجه فارنهایت برسد.

همچنین پیش بینی می‌شود که به علت قطع شبکه توزیع برق در ایالت کالیفرنیا، منازل میلیون‌ها نفر در خاموشی فرو برود و مردم دچار سرمازدگی شدید شوند.

موج سرمای جدید ایالت‌هایی در بخش‌های غرب و شمال آمریکا را فرا گرفته است.

اداره ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرده است با ورود یک توده هوای بسیار سرد قطبی از سمت کانادا، ارتفاع برف در برخی مناطق طی روز پنجشنبه به بیش از ۶۰ سانتی متر خواهد رسید.

مسئولان لس آنجلس اعلام کرده‌اند شدت برف و یخبندان کنونی در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

بنابر اعلام اداره هوانوردی کشوری آمریکا، دست کم ۲ هزار و ۷۷۰ پرواز ورودی و خروجی بین المللی از ظهر روز چهارشنبه با تاخیر انجام شده است.

از مجموع یک هزار و ۴۳۴ پرواز لغو شده نیز دستکم ۴۱۶ پرواز مربوط به فرودگاه بین المللی سنت پل (St. Paul) ایالت مینه سوتا است و در فرودگاه بین المللی دنور نیز دستکم ۲۴۳ پرواز ورودی و خروجی لغو شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha