بهبود ترافیک در جایگاه سوخت پایانه‌بار چابهار؛ لزوم توجه به افزایش سهمیه

چابهار- ایرنا- پیگیری ایرنا در بهمن سال گذشته در خصوص ترافیک سنگین هنگام سوختگیری در جایگاه سوخت پایانه بار(ترمینال) چابهار سبب شد تا بخش خصوصی با هزینه ۱۰میلیارد تومانی برای رفاه حال مردم و ساماندهی صف‌ها، نسبت به عقب نشینی دیوار پایانه، جابجایی ترانس و تیرهای برق، بلوارکشی و زیرسازی پارکینگ اقدام کند.

به گزارش ایرنا، پیگیری مطالبات و مشکلات مردم بصورت مستمر اقدامی است که منجر به بهبود شرایط و تسهیل امور می‌شود و این امر نوعی جهاد تبیین در راستای ایجاد امید در دل مردم و تقویت حس رضایتمندی است.

در سالهای گذشته به دلیل تک بانده بودن جاده ورودی شهر چابهار از طرف پلیس راه نوبندیان، شاهد صف‌های طولانی در محور بودیم و چه بسا برخی از کامیون‌ها در نزدیک جاده مشکلاتی را برای خودروهای عبوری ایجاد می‌کردند و نارضایتی‌ها از این وضعیت خیلی زیاد بود.

انعکاس چندین خبر و فیلم و پیگیری‌های متعدد خبرنگار ایرنا در چابهار از طریق مسوولان مربوطه سبب شد تا مدیر جایگاه سوخت پایانه بار نسبت به ساماندهی دهی صف‌ها اقدام کند که این امر علاوه بر رضایت کامیون داران سبب شد تا مشکلات خودروهای عبوری در این مسیر نیز برطرف شود.

سایر جایگاه‌های سوخت منطقه سیستان و بلوچستان بویژه محدوده چابهار- کنارک - نیکشهر هم لازم است برای رفاه حال رانندگان نسبت به ایجاد پارکینگ امکانات رفاهی، رستوران، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی، نمازخانه و ساخت شانه خاکی برای صف‌های کامیون‌ها اقدام کنند تا نقش مهمی در تسهیل توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالا و عمران و آبادانی داشته باشند.

هزینه ۱۰ میلیارد تومانی برای رفاه رانندگان کامیون‌های ترانزیتی

مدیر جایگاه سوخت پایانه‌بار (ترمینال) چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پس از پیگیری‌های رسانه‌ای و بازدید مسوولان و بنا بر هدف توسعه و آبادانی و رفاه حال رانندگان کامیون‌ها؛ ۱۰ میلیارد تومان برای تخریب و ساخت مجدد دیوار پایانه بار، جابجایی ترانس و تیرهای برق، زیرسازی و بهسازی پارکینگ کامیون‌ها باری هزینه شد.

تاج محمد بهرامی با بیان اینکه انتظار داریم مسوولان از بخش خصوصی و سرمایه گذار بومی حمایت کنند، گفت: حاضر شدیم برای بهبود شرایط و تسهیل کار مردم با هزینه شخصی اقدام کنیم و کمترین توقع حمایت واقعی و افزایش سهمیه براساس کارکرد است.

وی افزود: جایگاه سوخت پایانه بار چابهار با ۱۲ نازل نفت گاز(گازوییل) و ۱۰ نازل بنزین، با ۲۰ نیرو در ۲ شیفت کاری ۲۴ ساعته در حال فعالیت و مشغول خدمات رسانی است.

مدیر شرکت پخش و پالایش نفتی منطقه چابهار می گوید پایش و مقدار مصرف بالای این جایگاه را قبول داریم ولی بعد از آن مسوولان استانی تصمیم گرفتند جایگاه تازه تاسیس محدوده ورودی منطقه آزاد و چند جایگاه طول مسیر چابهار - نیکشهر کامیون‌ها را تقسیم و دسته بندی کنیم تا سوخت در آنجا به آنها تحویل شود و برخی کامیون‌های شهری و اتوبوس‌ها سوخت را از جایگاه پایانه‌بار تحویل بگیرندبهرامی با بیان اینکه در ازای کارکرد و فروش سوخت برای هر لیتر بنزین ۲۲۵ تومان و برای هر لیتر گازوییل ۱۲۹ تومان کارمزد دریافت می‌شود، تصریح کرد: درآمدی که کسب می‌شود بیش از ۵۰ درصد بابت هزینه نگهداری، بیمه، حقوق و مزایای کارکنان و تعمیرات و نوسازی جایگاه است.

مدیر جایگاه سوخت پایانه بار ادامه داد: هم‌اینک ماهانه ۵۳ تانکر ۳۲ هزاری بنزین و روزانه ۲ تانکر و برخی مواقع سه تانکر ۲۹ هزاری نفت گاز(گازوییل) از سوی شرکت نفت چابهار تحویل و عرضه می‌شود این در حالیست که طبق آخرین پایش صورت گرفته باید روزانه ۹ تانکر نفت گاز (گازوییل) تحویل و سهمیه کامیون‌های ترانزیتی کالای اساسی تعریف تا خدمات رسانی مطلوب‌تر انجام شود.

وی ادامه داد: در زمان پهلوگیری کشتی ها و حمل و نقل بالا توان تحویل سوخت به حداقل یک‌هزار کامیون باری ترانزیتی را در یک شبانه روز داریم و هیچ محدودیتی نیست فقط به نگاه مثبت مسوولان بستگی دارد که چقدر از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سرمایه گذاران بومی بهره می‌برند و آنان را به هزینه‌هایی که انجام داده‌اند، دلگرم می‌کنند.

مدیر جایگاه سوخت پایانه بار چابهار تصریح کرد: هم‌اینک در حال سرمایه گذاری برای توسعه جایگاه سوخت با ۲۴ نازل مخصوص توزیع نفت گاز(گازوییل) مخصوص کامیون‌های پایانه و در داخل محوطه پایانه بار و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان هستیم که طی ۱۸ ماه تکمیل و آماده خدمات رسانی شود.

وی تصریح کرد: شرکت نفت چابهار می‌بایست براساس پایش انجام گرفته توسط تیم اعزامی آن مدیریت که با حضور مسوول نظارت و کنترل، حراست، پیگیری انبار نفت و نماینده ناحیه مرکزی نفت انجام و کارکرد جایگاه سوخت مورد بررسی و زیر ذره بین قرار گرفت، عمل کند تا بتوانیم با ارتقای خدمات رضایتمندی بیشتری ایجاد کنیم.

به گفته بهرامی، قرار بود تیم اعزامی شرکت نفت یک هفته نظارت میدانی داشته باشند اما در مدت ۲۴ ساعت فعالیت و مقدار نفت گاز توزیع شده را متوجه شدند که زیاد است و باید به آن توجه بیشتری شود؛ در این نظارت میدانی فقط در ۱۵ ساعت ۱۷۰ هزار و ۵۵۱ لیتر نفت گاز(گازوییل) به فروش رسید که این آما را ثبت، صورتجلسه و امضا و به نوعی اذعان کردند که این جایگاه برای کامیون های ترانزیتی بندرچابهار ظرفیت مناسبی است که مورد توجه قرار گیرد و قرار بود در ماه‌های بعدی سهمیه کامیون‌ها اضافه شود ولی برعکس هم‌اینک از ۹ تانکر نفت گاز به ۲ تانکر کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

چابهار، تنها بندر اقیانوسی ایران نیازمند ۱۵ جایگاه جدید توزیع سوخت

فیلم/ گزارشی از علت ترافیک سنگین در جایگاه سوختِ ترمینال چابهار (بخش اول)

فیلم/ علت ترافیک در جایگاه‌های توزیع سوخت چابهار (بخش دوم)

فیلم/ رضایت و گلایه کامیون‌داران در جایگاه سوخت ترمینال چابهار

مدیر شرکت پخش و پالایش نفتی منطقه چابهار(جنوب سیستان و بلوچستان) نیز اظهارداشت: تامین امکانات رفاهی، ساخت پارکینگ و سایر نیازهای رانندگان از ضرورت‌های مهم برای رفاه حال مردم است و وظیفه‌ای که ما داریم تامین و تحویل به موقع سوخت است که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سیدکیومرث کمالیار افزود: هم‌اینک ۵۳ جایگاه سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان تحت مدیریت منطقه نفتی چابهار قرار دارد و سوخت آنها براساس نیاز و هماهنگی‌ها را تامین می‌کنیم.

وی با تایید پایش صورت گرفته و مقدار توزیع در جایگاه سوخت پایانه بار ترمینال چابهار ادامه داد: این پایش و مقدار مصرف بالای این جایگاه را قبول داریم ولی بعد از آن مسوولان استانی تصمیم گرفتند جایگاه تازه تاسیس محدوده ورودی منطقه آزاد و چند جایگاه طول مسیر چابهار- نیکشهر کامیون‌ها را تقسیم و دسته بندی کنیم تا سوخت در آنجا به آنها تحویل شود و برخی کامیون‌های شهری و اتوبوس‌ها سوخت را از جایگاه پایانه بار تحویل بگیرند.

مدیر شرکت پخش و پالایش نفتی منطقه چابهار ادامه داد: مشکلات جایگاه داران و حوزه سوخت را همیشه بررسی و بهترین تصمیم را خواهیم گرفت و آنها باید موارد را از مسوولان ذیربط پیگیری کنند تا به نتیجه برسد.

بهبود ترافیک در جایگاه سوخت پایانه‌بار چابهار؛ لزوم توجه به ضرورت افزایش سهمیه

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha