بخش دندانپزشکی دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره‌برداری رسید

مشهد- ایرنا- بخش دندانپزشکی دیجیتال دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هزینه بیش از ۳۰ میلیارد ریال امروز پنجشنبه با حضور دکتر باقری فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: این بخش در راستای توسعه آموزش‌های نوین دندانپزشکی و با نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های اسکنر داخل دهانی، پرینترهای سه بعدی و توسعه کَدکَم (سیستم طراحی و ساخت پروتز دندانی به کمک رایانه )به بهره برداری رسید.

دکتر ناصر سرگلزایی افزود: با توجه به پیشرفت‌های روز افزون دندانپزشکی ایجاد زیرساخت‌های نرم افزاری و دیجیتالی در راستای توسعه آموزش‌های نوین به دانشجویان امری ضروری به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سومین مرکز دانشگاهی کشور بوده که مجهز به این بخش شده است.

رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در گذشته به دلیل نبود سیستم‌های دیجیتالی و نرم افزاری، ساخت روکش‌های دندانی، درمان‌های ارتودنسی، پروتزها و ایمپلنت به صورت عینی و دستی انجام می شد و ضمن صرف زمان از کیفیت کافی نیز برخوردار نبود.

سرگلزایی افزود: هم اکنون با استفاده از نرم افزارهای نوین می‌توان در محیط دیجیتال با شبیه‌سازی، سرعت و دقت کار را به شکل مطلوبی بالا برد.

بخش دندانپزشکی دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره‌برداری رسید

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی اکنون بیش از ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha