ویژه برنامه‌های میلاد سرداران کربلا در حرم امام رضا(ع) آغاز شد

مشهد-ایرنا- ویژه برنامه‌های جشن و شادمانی در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به مناسبت میلاد سرداران کربلا از امروز پنجشنبه چهارم اسفند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به مناسبت میلاد با سعادت امام حسین(ع)، حضرت ابالفضل العباس(ع) و حضرت امام سجاد(ع) از سوی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ویژه برنامه‌های جشن و شادمانی متعددی در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است که با حضور زائران و مجاوران امام رئوف این مراسم‌ برگزار خواهد ‌شد.

حجت الاسلام حسین شریعتی‌نژاد افزود: ویژه برنامه شب میلاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پنجشنبه چهارم اسفند ماه از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه با قرائت زیارت سیدالشهدا(ع) توسط ذاکر اهل بیت(ع) جعفر ملائکه آغاز شده است و این جشن باشکوه با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی، اجرای گروه سرود ولی عصر، قرائت دعای کمیل و مولودی‌خوانی با نوای مهدی کریمی ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: بخش دوم ویژه برنامه شب میلاد حضرت سیدالشهدا(ع) از ساعت ۲۱ با دکلمه خوانی، شعرخوانی آئینی اجرای همخوانی گروه سرود گلدسته‌های حرم شروع و پس از آن حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد به بیان ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی حضرت امام حسین(ع) خواهد پرداخت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: جمعه پنجم اسفند ماه نیز همزمان با سالروز ولادت حضرت سیدالشهداء(ع) و به مناسبت روز پاسدار، مراسم قرائت دعای ندبه از ساعت پنج و ۳۵ دقیقه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی آغاز می‌شود و پس از آن علی ملائکه از مداحان حرم مطهر رضوی به قرائت دعای ندبه می‌پردازد.

شریعتی نژاد با اشاره به برپایی جشن شب میلاد حضرت ابالفضل العباس(ع) مصادف با جمعه پنجم اسفند ماه افزود: در این مراسم که از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود جعفر ملائکه به مدیحه‌سرایی خواهد پرداخت و حجت الاسلام فرحزاد نیز در وصف رشادت‌ها و ادب حضرت قمر بنی هاشم(ع) به ایراد سخنرانی می‌پردازد. شعرخوانی، دکلمه خوانی و مدیحه سرایی از دیگر برنامه‌های این جشن نورانی است.

وی با بیان این که مراسم جشن روز ولادت حضرت عباس(ع) و روز جانباز شنبه ۶ اسفند ماه از ساعت ۹ با قرائت قرآن کریم و بیان احکام برگزار می‌شود ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در این مراسم با محوریت سبک زندگانی حضرت ابوالفضل(ع) به سخنرانی خواهد پرداخت و اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم و سیره‌النبی، دکلمه خوانی، قرائت اشعار آئینی و مدیحه‌سرایی از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی خواهد بود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: جشن شب میلاد حضرت زین العابدین(ع) شنبه ۶ اسفند ماه ساعت ۱۸ و ۲۰ دقیقه با قرائت زیارت امین الله و مدیحه‌سرایی مهدی سلحشور از مداحان برجسته کشورمان در صحن و سرای بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

شریعتی نژاد با اعلام این که در این مراسم باشکوه حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی در وصف کمالات حضرت سید الساجدین(ع) به ایراد سخنرانی می‌پردازد، سید رضا یعقوبی آل با شعرخوانی آئینی این محفل جشن و سرور را صفا می‌بخشد و در پایان نیز سید محمد طاها چاوشی و امیر عارف از مداحان حرم مطهر رضوی به دکلمه خوانی و مولودی خوانی خواهند پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha