۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۰۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85038907
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز به‌کار خانه خلاق سفال و صنایع دستی همدان

۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۰۲
کد خبر: 85038907
آغاز به‌کار خانه خلاق سفال و صنایع دستی همدان

همدان-ایرنا- معاون برنامه ریزی فرماندار همدان از راه اندازی "خانه خلاق سفال و صنایع دستی همدان" در هفته صنایع دستی خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری همدان، اسدالله ربانی مهر روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاددانش بنیان همدان اظهار داشت: خانه خلاق سفال و صنایع دستی همدان" توسط اداره میراث فرهنگی و پارک علم و فن آوری به زودی تعیین تکلیف و قبل از هفته صنایع دستی راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: دولت با راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی و آیین نامه ابلاغی حمایت های ویژه ای از شرکت های دانش بنیان داشته است.

معاون برنامه ریزی فرماندار همدان با اشاره به جایگاه شرکت های دانش بنیان در توسعه اقتصادی کشور گفت: ۱۰ شرکت جدید دانش بنیان و ۲۰ واحد فن آور در شهر همدان در سال ۱۴۰۱ راه اندازی شد.

ربانی مهر ادامه داد: شرکت های دانش بنیان و فن آور، محصول دنیای جدید و تبدیل فکر و ایده به محصول است.

وی اظهار داشت: بسیاری از تولیدات و محصولات شرکت های دانش بنیان همدان، قابلیت صادراتی دارد و به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

معاون برنامه ریزی فرماندار همدان گفت: شرکت های دانش بنیان همدان از کشاورزی و صنایع دستی تا تولید بذر و ساماندهی سفر و گردشگری فعال هستند و این یک فرصت بزرگ برای توسعه استان است.

ربانی مهر تاکید کرد: سهم شرکت های دانش بنیان همدان از اعتبارات و تسهیلات حوزه معاونت علمی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۲ پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه تا سال ۱۳۹۱ شرکت دانش بنیان در ایران وجود نداشت افزود: هم اکنون هفت هزار شرکت دانش بنیان با ۳۰۰ هزار نفر اشتغالزایی و گردش مالی ۱۵۰ هزارمیلیارد تومان در کشور داریم و این فرصت بزرگی برای توسعه اقتصادی و کمک به درآمد زایی در کشور است.

استان همدان بیش از ۲۷۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور دارد.

در سفر پرخیر و برکت رییس جمهور به استان همدان در مرداد ماه امسال حدود ۱۸۵ میلیارد تومان برای حوزه دانش‌بنیان استان در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha