استاندار: زمینه صادرات سیمان کهگیلویه و بویراحمد به نام خود استان فراهم شد

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از چند سال انتظار، با فراهم شدن زیرساخت ها در این استان، صادرات سیمان (مارگون و یاسوج) به نام همین استان از طریق گمرک انجام می گیرد.

سید علی احمدزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال های قبل، محموله سیمان استان از طریق گمرک این استان به گمرک بوشهر انتقال داده می‌شد و سپس به کشورهای دیگر صادر می‌شد اما اکنون صادرات سیمان استان به نام خود استان صورت می گیرد که خبر خوبی است و مزایای فراوانی برای کهگیلویه وبویراحمد به همراه خواهد داشت.

وی افزود: با صادرات سیمان، کهگیلویه و بویراحمد در زمره استان‌های صادرکننده سیمان قرار گرفت و هم صادرات این محصول برای استان سرمایه به همراه دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: محصولات استانی که قابلیت صادرات دارند و از گمرک استان صادر می‌شوند در توسعه بخش اقتصادی استان اثرگذار است.

احمدزاده بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته و همکاری حوزه اقتصادی و گمرک، صادرات سیمان به درون استان منتقل شد و محصول سیمان صادراتی به‌نام استان کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور صادر شد.

کشورهای حاشیه خلیج فارس مهمترین مقصد صادرات سیمان استان کهگیلویه و بویراحمد است.

ظرفیت اسمی کارخانه سیمان یاسوج ۷۰۰ تن در ماه است و میزان تولید ماهیانه آن در زمان حاضر ۸۰۰ تن است که بیشتر از ظرفیت است.

ظرفیت کارخانه مارگون نیز ماهانه یک میلیون تن است و میزان تولید کنونی آن هم ماهانه ۹۰۰ هزار تن است.

ساخت کارخانه سیمان مارگون ۱۱ سال پیش و با چهار هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و مشارکت سرمایه گذار خارجی در این شهرستان محروم آغاز شد و ظرف مدت پنج سال به بهره برداری رسید.

کارخانه سیمان یاسوج تولید کننده انواع سیمان خاکستری در ۲۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۳ در مجاورت جاده یاسوج گچساران و در منطقه دشت روم به بهره برداری رسیده است.

پودر و عصاره شیرین بیان، میوه خشک،انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، سیمان و موکت مهمترین کالاهای صادراتی کهگیلویه و بویراحمد هستند.

ارزش کالاهای صادراتی استان در سال ۱۴۰۰ افزون بر ۸.۸ میلیون دلار برآورد شده است.

تخصیص ارز برای صادرات، اعمال معافیت مالیاتی، برخورداری از حمایت های اداری در قالب پرداخت تسهیلات و غیره از جمله مشوق ها به صادر کنندگان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha