شمیم شکفتن گل‌های شاد شعبانیه در حرم مطهر رضوی

مشهد- ایرنا- شعبان معظم و اعیاد شعبانیه، زائران و مجاوران حرم قدسی امام هشتم(ع) را به مهمانی جشن‌ زادروز فرخنده ستارگان نورافشان این ماه فراخوانده است و آنان با حضور در آیین‌های جشن و سرور میلاد سید و سالار کربلا، فرزندان بزرگوار و برادر ارجمندش، عشق و ارادت خود را به اهل بیت پیامبر (ع) به نمایش گذارده‌اند.

به گزارش ایرنا ماه شعبان، هشتمین ماه قمری است که روز تا روزش متبرک و منور است به عید ولادت بزرگی از اولیای دین که ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل، امام سجاد(ع)، حضرت علی اکبر (ع) و در نهایت امام مهدی (عج) در این ماه قرار دارد.

سوم، چهارم و پنجم این ماه به ترتیب مصادف با میلاد فرخنده سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، علمدار کربلا، ابوالفضل العباس و چهارمین خورشید آسمان ولایت حضرت سجاد (ع) است و یازدهم و پانزدهم این ماه نیز با ولادت حضرت علی اکبر(ع) و امام عصر(عج) قرین و چنین است که به یمن میلاد این عزیزان، این ماه نزد شیعیان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به عنوان بهترین و شادترین ماه شناخته می شود.

ولادت امام حسین(ع)، به شرف دفاع و ایستادگی این بزرگوار برای اقامه حق و حقانیت، روز پاسدار نام گرفته، میلاد باسعادت حضرت ابوالفضل (ع) به افتخار رشادت های شیر دشت نینوا روز جانباز خوانده شده و روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) نیز روز جوان نامگذاری شده است.

امروز خیابان های شهر مشهد و به ویژه مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی به مناسبت این اعیاد فرخنده آذین بندی و چراغانی شده است.

حرم مطهر رضوی به عنوان محور برگزاری جشن های مذهبی از چند روز قبل مهیای برپایی آیین های ویژه این مناسبتهای فرخنده شده است و نصب کتیبه‌های دیواری عمودی "عید مبارک" در صحن‌های مرکزی حرم مطهر رضوی و نصب پرچم‌های رنگی دورتادور صحن پیامبر اعظم(ص)، از جمله تزیینات زیبای حرم ثامن الحجج (ع) است.

شکفتن گل‌های شاد شعبانیه در حرم مطهر رضوی

همچنین کتیبه‌های دیواری با عبارات "عید مبارک" و "عالم همه محو گل رخسار حسین است" و پرچم‌های الوانی که در گوشه و کنار این بارگاه باصفا قابل رؤیت است، حال و هوای متفاوت اعیاد شعبانیه را به روح و جان محبان شمس الشموس(ع) منتقل می‌کند.

کتیبه های بزرگ مناسبتی نیز به منظور گرامیداشت این ایام فرخنده بر بلندای ایوان‌های صحن آزادی، مسجد گوهرشاد و صحن جمهوری اسلامی نصب شده تا بر نشاط معنوی زیارت دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) بیفزاید.

گل‌آرایی بارگاه ملکوتی رضوی نیز با استفاده از هزاران بوته و شاخه از انواع گل‌های فصلی و زینتی در محل‌ برگزاری مراسم‌ اعیاد شعبانیه در رواق‌های مختلف، آبنماهای صحن‌های آزادی، گوهرشاد و جمهوری اسلامی و ورودی تشریفات صحن کوثر انجام شده است.

در حرم مطهر رضوی همچنین ویژه برنامه‌های جشن و شادمانی متعددی برنامه ریزی شده که با حضور زائران و مجاوران امام رئوف این مراسم‌ها با شور و حرارت خاصی در حال برگزاری است.

شکفتن گل‌های شاد شعبانیه در حرم مطهر رضوی

در همین راستا دیشب ویژه برنامه شب میلاد امام حسین(ع) با قرائت زیارت سیدالشهدا(ع)، سخنرانی و قرائت دعای کمیل و مولودی‌خوانی، دکلمه خوانی و شعرخوانی آیینی برگزار شد و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) با حضور در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی در آیین های جشن و سرور شرکت کرده و ارادت خالصانه خود را به اهل بیت پیامبر (ص) نشان دادند.

صبح امروز نیز همزمان با سالروز ولادت سیدالشهدا(ع) و به مناسبت روز پاسدار، مراسم قرائت دعای ندبه و سخنرانی در حرم رضوی برگزار شد.

امشب هم جشن شب میلاد حضرت ابوالفضل(ع) همراه با مدیحه‌سرایی، شعرخوانی، دکلمه خوانی و سخنرانی در حرم ثامن الحجج (ع) برگزار خواهد شد.

آیین جشن روز ولادت حضرت عباس(ع) هم، فردا - شنبه - در رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و جشن شب میلاد حضرت زین العابدین(ع) با قرائت زیارت امین الله و مدیحه‌سرایی مداحان، سخنرانی و شعرخوانی آیینی در صحن و سرای بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha