۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85039293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گاز پتروشیمی خراسان وصل شد

۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۱۶
کد خبر: 85039293
گاز پتروشیمی خراسان وصل شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: جریان گاز این مجتمع تولیدی که به دلیل کاهش دما و افزایش مصرف گاز خانگی ۵۰ روز قطع شده بود، پایان روز گذشته وصل شد.

سید محمود هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۵۰ روز گاز مجتمع پتروشیمی خراسان به علت سرمای شدید و افت فشار قطع شده بود که موضوع اتصال مجدد گاز را از طریق مقام های استانی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سطوح شرکت گاز و وزارت نفت پیگیری شد.

وی تصریح کرد: گاز این واحد بزرگ صنعتی پایان روز پنجشنبه (چهارم اسفندماه) وصل شد.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا در دیماه جاری افزایش چشمگیری یافت و برای مدیریت بهینه مصرف این سوخت و تامین گاز بخش خانگی، گاز تمامی صنایع بزرگ استان قطع شد.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تویلدی استان محدود و بعضا قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

شرکت سرمایه گذاری نفت گاز پتروشیمی تامین "تاپیکو"، پتروشیمی فناوران، پتروشیمی فارابی، پترو فرهنگ و گروه سرمایه گذاری نفت و گاز پارسیان، ترکیب حقوقی اعضای هیات مدیره پتروشیمی خراسان را تشکیل می دهند.

محصولات شرکت پتروشیمی خراسان بیش از ۷۵ درصد سبد صادراتی استان خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است و در ۹ ماه سال جاری ۱۱۴.۵ هزار تُن محصولات پتروشیمی به ارزش ۷۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادر شد.

طرح مجتمع پتروشیمی خراسان از سال ۱۳۷۱ آغاز و در بیش از چهار سال با صرف هزینه ۵۲۴ میلیون دلار و ۵۲۰ میلیارد ریال ساخته شد و در تیر ماه ۱۳۷۵ با حضور رئیس جمهور وقت مورد بهره برداری قرار گرفت.

پتروشیمی خراسان واقع در بجنورد سالانه ۶۲۰ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک، ۲۰ هزار تن کریستال ملامین و ۵۰۰ تن ازت مایع تولید می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha