برگزاری جشن میلاد حضرت ابوالفضل (ع) در حرم حضرت رقیه (س) + فیلم

دمشق – ایرنا – مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) منیر قمر بنی هاشم شامگاه جمعه با حضور عاشقان این حضرت به ویژه رزمندگان فاطمیون در حرم مطهر حضرت رقیه (س) برگزار شد.

به گزارش دفتر منطقه ای ایرنا از دمشق، در این مراسم که کارگزاران جمهوری اسلامی و زائران حرم مطهر حضرت رقیه و شماری از شیعیان دمشق نیز حضور داشتند، حجت الاسلام گنجی اشتهاردی طی سخنانی با بیان این که راه امام حسین علیه سلام همچون خورشید فروزانی دانست که هیچگاه خاموش نمی شود، گفت: منبع و منشاء راه امام حسین (ع)، خداست از این رو این راه همواره تا آخر خلقت پایدار خواهد ماند.

وی با اشاره به این که حضرت ابوالفضل (ع) منعکس کننده نور امام حسین (ع) بود، افزود: خاصیت و کارکرد ماه انعکاس نور خورشید است، از این رو حضرت ابوالفضل (ع) نیز دقیقا همان کار ماه را در قبال امام حسین (ع) انجام می داد.

گنجی اشتهاردی با بیان این که خورشید در کنار خود به غیر از ماه ستاره نیز دارد، گفت: حضرات زینب (س)، رقیه (س)، علی اکبر (ع)، علی اصغر و دیگر شهدای کربلا ستارگان این خورشید بودند و در راه اعتلای اسلام ناب زحمات زیادی کشیدند.

سخنران حرم حضرت رقیه (س)، در ادامه قیام امام حسین (ع) را فراگیر و عالم گیر دانست و اظهار داشت: هرچند شیعیان پیرو و رهرو امام حسین (ع) هستند، اما راه ایشان فقط اختصاص به شیعیان و دیگر مسلمانان ندارد، بلکه افرادی همچون "ماهتما گاندی" رهبر فقید جنبش ملی هند نیز با سرلوحه قرار دادن مکتب امام سوم شیعیان، علیه استعمار انگلیس قیام کرد و پیروز شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تکریم رزمندگان فاطمیون که در جنگ علیه تروریست های تکفیری در سوریه خوش درخشیدند و موجب آزادی مردم این کشور شدند، گفت: حضور فاطمیون و دیگر رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در سوریه نیز دقیقا ادامه راه امام حسین (ع) می باشد.

در این مراسم جشن که در محل مصلی حضرت رقیه (س) برگزار شد، یکی از مداحان اهل بیت (ع) نیز اشعار و سرودی در مدح و ثنای حضرت ابوالفضل العباس (ع) قرائت کرد که با استقبال و همراهی حاضران در مجلس روبه رو شد.

برگزاری جشن میلاد حضرت ابوالفضل (ع) در حرم حضرت رقیه (س) + فیلم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha