افزایش چند برابری ارزش افزوده با مولدسازی ۱۰۰ هکتار اراضی سازمان کوثر

تهران- ایرنا - مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری عمران و ساختمان معین کوثر گفت: با تغییر نگاه سازمان اقتصادی کوثر از ۱.۵ سال گذشته، روی ۱۰۰ هکتار از اراضی این سازمان مولدسازی انجام شد که تاکنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد کرده است.

«حسین زاهدی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره فعالیت‌های ساختمانی سازمان اقتصاد کوثر، افزود: اقداماتی همچون مولدسازی و فعالیت‌های نوآورانه اگر اتفاق نمی‌افتاد سازمان کوثر برای ارایه خدمات به بنیاد شهید و جامعه هدف باید از نقدینگی شرکت‌های تولیدی هزینه می‌کرد؛ اما ما توانستیم این نقدینگی را از محل مولدسازی املاک تامین اعتبار کنیم و به نقدینگی شرکت‌های تولیدی نیاز نشد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری عمران و ساختمان معین کوثر اضافه کرد: در واقع شرکت‌های تولیدی این سازمان توانستند با حجم نقدینگی خودشان به روال عادی کاری ادامه دهند تا خللی در پروسه تولید وارد نشد.

وی اظهار داشت: اکنون مولدسازی غیر از تامین نقدینگی که از محل نوآوری اتفاق افتاد، ما توانستیم ۱۱۰۰ واحد مسکونی از مولدسازی تعریف کنیم و پروسه ساخت آن را از یک ماه پیش تاکنون شروع کرده‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد: تا چند ماه آینده حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد دیگر از محل مولدسازی املاک به این پروسه اضافه خواهد شد.

زاهدی، زمان ساخت این پروژه‌ها را بین ۲۴ تا ۳۶ ماه عنوان کرد و گفت: شیوه‌های ساخت ما نوآورانه و فناورانه، سازه‌های صنعتی ساز است که در حداقل زمان ممکن انجام می‌شود.

این مقام مسوول بیان کرد: اکنون ۲.۵ هکتار از اراضی سازمان اقتصادی کوثر در استان مازندران که یک سردخانه صنعتی مخروبه بوده توانستیم با رایزنی‌های استانداری و بنیاد مسکن مسیر تغییر کاربری را انجام دهیم تا با ساخت واحدهای مسکونی و ویلایی عوایدش به جامعه هدف بنیاد شهید بازگردد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری عمران و ساختمان معین کوثر گفت: شرکت سرمایه‌گذاری عمران و ساختمان معین کوثر یک سری مجتمع‌های اقامتی مستهلک شده سازمان اقتصادی کوثر را برای خدمات‌رسانی به جامعه هدف همچون ارایه ویلچر، تشک طبی بازسازی و یا ساخت جدید انجام می‌دهد.

زاهدی اظهار داشت: این شرکت در حوزه پروژه‌های عمرانی اعم از طراحی، ساخت و اجرا، فاینانس، فنی و مهندسی و سرمایه‌گذاری املاک و مولدسازی و فناوری است که در حوزه‌های مسکونی، تجاری، خدمات و رفاهی و فرهنگی و ورزشی در دست اجرا داریم که منحصر به کل کشور است؛ اما عمده اقدامات مربوط به استان‌های خراسان رضوی، مازندران، تهران، لرستان، گیلان، مازندران، کرمانشاه، ایلام و استان‌های کم‌برخوردار است.

به گفته وی، بخش مولدسازی و سرمایه‌گذاری املاک از ۱.۵ سال پیش در سازمان اقتصادی کوثر با محوریت معین کوثر اجرا شده است.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری عمران و ساختمان معین کوثر درباره وضعیت مالی این شرکت گفت: قبل از دوره جدید مدیریت ترازهای مالی ما زیان حدود ۱۰.۵ میلیارد تومانی داشت، اما اکنون در دوره جدید ۳۰۰ درصد افزایش منابع مالی داشتیم؛ یعنی به غیر از جبران منفی، سود هم داشته که همه اینها ناشی از نگاه نو در سازمان اقتصادی کوثر از جمله مولدسازی و ارایه خدمات به جامعه هدف و مجموعه‌های تابعه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha