فعالیت بیمارستان فوق تخصصی سیار نیروی زمینی سپاه در بشاگرد آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - به مناسبت اعیاد شعبانیه، بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی تخصصی و فوق تخصصی سیار نیروی زمینی سپاه به دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه امروز شنبه در منطقه سردشت بشاگرد آغاز به‌کار کرد.

به گزارش ایرنا، فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در آیین رونمایی از این بیمارستان صحرایی در جمع خبرنگاران گفت: بیمارستان سیار آیت الله شهید صدوقی نیروی زمینی سپاه دارای ۱۰۰ تخت و ۲۵ درمانگاه تخصصی است که به مدت یک هفته به مردم شهرستان بشاگرد به صورت رایگان خدمات رسانی می‌کند.

سردار احمد اخوان مهدوی، اورژانس، اتاق عمل، بخش بستری، ریکاوری، رادیولوژی، سونوگرافی، ام آر ای، سی تی اسکن، آزمایشگاه، دندانپزشکی، داروخانه، آی سی یو و سی اس ار، را از بخش‌های این بیمارستان عنوان کرد.

وی یادآورشد: این بیمارستان همچنین دارای درمانگاه‌ تخصصی و فوق تخصصی داخلی، قلب و عروق، ارتوپدی، جراحی، بیهوشی، دندانپزشکی، چشم پزشکی، زنان و زایمان، اطفال، سونوگرافی، رادیولوژی، ارولوژی، گوش و حلق و بینی، عفونی، غدد، ریه، داخلی مغز و اعصاب، گوارش، روانپزشک، طب اورژانس و عمومی است.

فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه، هدف از برپایی این بیمارستان را توجه به فرمایش رهبرمعظم انقلاب در خدمت رسانی به مردم محروم و کم برخوردار کشور عنوان کرد و گفت: ۱۷۰ نفر از کادر درمان تخصصی، فوق تخصصی و نیروهای مدیریتی در این بیمارستان به بیماران خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

سردار مهدوی، انعطاف پذیری، نوآوری، خلاقیت و خوداتکایی، استانداردسازی و دقت در ارائه خدمات پزشکی را از ویژگی‌ بیمارستان‌های سیار ذکر کرد و افزود: تاکنون بیش از ۲۳۰ بیمارستان سیار و صحرایی از سوی نیروی زمینی سپاه در نقاط مختلف کشور برپا شده و در این بیمارستان‌ها برای چهار میلیون نفر خدمات رایگان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: توان و ظرفیت‌های نظام سلامت نیروی زمینی سپاه به حدی از شکوفایی رسیده است که براساس نیاز مردم در حوادث غیرمترقبه و بحران‌ها همچون سیل و زلزله برای ارایه خدمات درمانی سریع موثر و به موقع اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha