سرمربی تیم فوتسال بانوان نصر فردیس: قهرمانی لیگ را با اشتباه داوری از دست دادیم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتسال نصر فردیس گفت: قهرمانی لیگ برتر فوتسال بانوان را با اشتباهات داوری از دست دادیم و زحمات هفت ماهه ما هدر رفت.

فاطمه شریف روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره دیدارهای سوپرلیگ فوتسال بانوان، اظهار داشت: امسال سوپرلیگ فوتسال بانوان در سه دور به صورت رفت و برگشت برگزار شد و در دور سوم تیم‌هایی بودند هستند که نتایج بهتری کسب کردند. در این فصل تیم‌های خوبی حضور داشتند و زنگ تفریح نداشتیم و هیچکدام از دیدارها هم قابل پیش‌بینی نبود. سطح رقابت‌ها خیلی خوب بود، اما فرمت برگزاری این مسابقات باید عوض شود. چون برخی از تیم‌ها نتوانستند در دور اول و دوم نتیجه خوبی بگیرند و در دور سوم همه بازی‌ها را میهمان بودند و شکست خوردند.

وی افزود: اگر بازی‌ها در دو دور برگزار می‌شد و بعد چهار تیم برتر در مرحله پلی‌آف به مصاف هم می‌رفتند، این موضوع برای تیم‌های ضعیف‌تر بهتر بود. در فوتبال و فوتسال بانوان حامیان مالی به سختی وارد می‌شوند و هزینه می‌کنند. برخی از تیم‌ها برای دفاع از حیثیت خود با وجود مصدومیت و مشکلات مالی باید دور سوم را بازی کنند، اما این به ضرر آنهاست و حتی ممکن است حامیان مالی دیگر در لیگ فوتسال بانوان ورود نکنند.

سرمربی تیم نصر فردیس عنوان کرد: یکی از نکات تاریک این فصل، داوری بود. همزمان با پیشرفت بازیکنان و حرفه‌ای‌تر شدن فوتسال زنان انتظار داریم سطح داوری نیز پیشرفت داشته باشد. از ابتدای لیگ اشتباهات داوری را دیدیم و چیزی نگفتیم. در دیدار برابر پیکان اخراج نسترن مقیمی نادرست بود. در دیدار برابر مس رفسنجان داور ۲ پنالتی صد درصد ما را نگرفت. داور باید بازی را متوقف و با داوران سوم و چهارم مشورت می‌کرد. تیم ما مدعی اصلی قهرمانی است اما با تساوی که مقابل رفسنجان به دست آوردیم، قهرمانی را از دست دادیم. در اینجا جایز نبود تا سکوت کنیم و از حق خودمان دفاع نکنیم.

وی اضافه کرد: چرا داوران با وجود اعتراضات پیاپی بازی را متوقف نمی‌کنند تا حق فردی ضایع نشود. اگر داور دو پنالتی را می‌گرفت، الان قهرمان بودیم. ما یک امتیاز از پیکان فاصله داریم، اما این تیم با برد برابر زاگرس حتما قهرمان خواهد شد. در واقع قهرمانی را با اشتباهات داوری از دست دادیم و با اشتباهاتش زحمات هفت ماهه ما را هدر داد. این موضوع از ذهن ما پاک نمی‌شود. همین امر سبب می‌شود تا حامیان مالی هم دلسرد شوند.

شریف درباره انتخاب نائب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال گفت: شناخت کاملی از مریم منظمی ندارم، اما عملکرد درخشانی در کشتی و وزنه برداری داشته؛ امیدواریم وی با استفاده از مشاوران خوب در فدراسیون فوتبال عملکرد خوبی داشته باشد. فوتبال اولین رشته محبوب جامعه است و همین موضوع سبب می‌شود تا توقعات بالاتر برود و کار او در کمیته بانوان سخت تر شود. امیدوارم وی با سرعت عملی که دارد، اردوها را زودتر از سر بگیرد نه آنکه نزدیک یک مسابقه اردوها برگزار شوند. نسل طلایی تیم ملی فوتسال بانوان رو به اتمام است و هیچ پشتوانه سازی انجام نشده و این امر کار را سخت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha