۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85040530
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۲ ملک آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در مسیر مولدسازی قرار گرفت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۲ قطعه زمین بلااستفاده آموزش و پرورش استان به سایت مولدسازی معرفی شد و در مسیر ارزش افزایی قرار گرفت.

امین فلاح کوشکی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هزار و ۳۷ متر مربع زمین در روستای "سه گنبد" شهرستان فاروج و ۱۵ هزار و ۹۱۳ مترمربع زمین دیگر در روستای "دهنه اجاق" شهرستان بام و صفی آباد از املاک بلااستفاده آموزش و پرورش خراسان شمالی در مسیر مولد سازی قرار گرفت.

وی افزود: برای ساخت مدرسه در شهر حداقل مساحت درنظر گرفته شده ۸۰۰ یا ۹۰۰ هزار مترمربع است که آموزش و پرورش در برخی موارد زمین های مازاد و کمتر از مساحت در نظر گرفته شده در دست دارد که بلا استفاده و قابلیت ساخت مدرسه را ندارد در همین راستا در طرح مولدسازی قرار می گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با بیان اینکه اجازه‌ فروش ملک وقفی و یا هبه شده در این طرح وجود ندارد افزود: املاکی که توسط خیران احداث شده هیچ اجازه‌ای مبنی بر فروش و قرار گرفتن در طرح مولدسازی وجود ندارد.

فلاح تصریح کرد: زمین و یا املاکی که در طرح و لیست مولد سازی نیز قرار بگیرند درآمد حاصل از آن به صورت صد درصدی برای تکمیل طرح های خیرساز استان هزینه خواهد شد.

وی در ادامه به برنامه دولت سیزدهم در راستای مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: هدف اصلی تکمیل طرح های نیمه تمام و حذف مدارس کانکسی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: در سفر رییس جمهور و هیات همراه به استان ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای حذف سه مدرسه کانکسی در قالب طرح "شهید پناهیان"در استان تخصیص یافت.

مصوبه مولدسازی دارایی های دولت، تصویب شده در جلسه شصت و هفتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا،  21 آبان امسال به تایید رهبری رسید و بر اساس آن هیات عالی مولدسازی دارایی های دولت مرکب از هفت عضو: معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان بودجه و برنامه، یک نماینده از طرف رئیس مجلس و یک نماینده از طرف رئیس قوه قضائیه تشکیل شد. دبیرخانه و مجری مصوبات این هیات وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

۱۹۲ هزار و ۸۰۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۹۳ هزار و ۴۷۷ دختر و مابقی پسر هستند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha