۵۴۵ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور برای نوسازی مدارس استان مصوب شد که از این میزان ۵۴۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا، مهدی رشیدی روز سه شنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه نوسازی مدارس اظهار کرد: از مجموع اعتبار تخصیص یافته،۴۵۰ میلیارد تومان برای ۱۰۲پروژه مدارس نیمه تمام خیرساز و استانی در حال تجهیز و تکمیل است.

وی افزود: همچنین ۷۰میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مدارس و فضاهای آموزشی به استان تخصیص داده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: ۲۵میلیارد تومان برای احداث خوابگاه خواهران دانشگاه فرهنگیان پردیس امام جعفر صادق (ع) در منطقه گلستان شهر بجنورد تخصیص داده شده که از ابتدای امسال این پروژه آغاز شده است.

رشیدی در ادامه بیان کرد: در راستای مصوبات سفر رییس جمهور به استان سه مدرسه کانکسی با بیش از ۱۰دانش آموز استان تا مهرماه سال جاری استاندار خواهد شد.

وی بیان کرد: احداث مدارس و فضاهای آموزشی ،تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کارو دانش، تجهیز و تکمیل مراکز فرهنگی،هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تکمیل سرویس های بهداشتی مدارس از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور است.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha