۶ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۱۲
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85040621
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنایع دستی تضمین جدی برای توسعه نوین در دنیا است

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۱۲
کد خبر: 85040621
صنایع دستی تضمین جدی برای توسعه نوین در دنیا است

کاشان- ایرنا- معاون صنایع دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: حوزه صنایع دستی تضمینی جدی برای توسعه نوین در جهان امروز است و نقش موثر در تحولات جهانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم جلالی شامگاه شنبه در آیین افتتاح دبیرخانه شهر ملی نساجی سنتی در کاشان افزود:توسعه و پیشرفت کشورها به صنایع دستی گره خورده و محیط زیست ما مدیون فعالان عرصه صنایع دستی است.

وی اظهار کرد:به عنوان یک محقق در حوزه توسعه فکر می کنم که جهان باید فرهنگ و هنر را زنده نگه دارد، نمادها و نشانه ها مانند ثبت شهرهای ملی و جهانی به معنای احترام به کسانی است که این هنرها را بدون هیاهو زنده نگه داشته اند.

معاون صنایع دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: همه هنرها درک می شوندچون پنج حس انسان را درگیر می کند،وقتی در کاشان قدم می زنید همه حواس پنجگانه انسان فعال می شود.

جلالی افزود:امروز زمان و مکان دست به دست هم دادند تا اتفاقی نیکویی را رقم زده و به مادران سرزمین مان که در اتاق خانه ها عشق بافته اند اداری دین نماییم.

ارزیابان سازمان جهانی یونسکو روز گذشته به منظور ارزیابی وضعیت نساجی کاشان به همراه مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به کاشان آمده و پس از بررسی وضعیت نساجی و هنر تاریخی کاشان قرار است ، این شهر را به عنوان شهر جهانی نساجی انتخاب شود.

۶۸ رشته صنایع دستی در شهرستان کاشان فعال است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha