امنیت، آرامش و رفاه ملت ایران مدیون جانفشانی جانبازان است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با قدردانی از مجاهدت‌ها و فداکاری‌های جانبازان در دفاع از کشورمان، گفت: ملت ایران امنیت، ارامش و رفاه خود را مدیون جانفشانی جانبازان و ایثارگران والامقام می داند و قدردان این فداکاری های بزرگ هستند.

به گزارش ایرنا؛ «محمدطیب صحرایی» شنبه شب، همزمان با سالروز ولادت حضرت ابالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز با ۲ جانباز گرانقدر ۷۰ درصد به نام های «حسینعلی گلی» و «امیدعلی نجفی» دیدار کرد.

صحرایی در این دیدارها از ایثار، جانفشانی و شکیبایی مثال زدنی جانبازان و بصیرت و صبوری بزرگ خانواده هایشان با اهدای لوح تجلیل کرد.

استاندار کرمانشاه در سخنان کوتاهی گفت: امروز روز با سعادت ولادت حضرت اباالفضل عباس علیه السلام و روز جانباز است و از باب انجام وظیفه خدمت ۲ جانباز محترم و خانواده هایشان رسیدیم.

امنیت، آرامش و رفاه ملت ایران مدیون جانفشانی جانبازان است

صحرایی افزود: باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا هم استانی های عزیز، روز به روز زندگی بهتری داشته باشند.

آقای گلی از نیروهای رزمنده سپاهی طی چند مرحله در سال ۱۳۶۲ در مناطق جنوب، غرب و شمال غرب از ناحیه چشم و قطع عضو پای چپ مجروح شده است.

همچنین جانباز گرانقدر «امیدعلی نجفی» از کادر ارتش رسته مهندسی رزمی در سال ۱۳۶۱ در منطقه چغالوند گیلانغرب بر اثر ترکش خمپاره دشمن بعثی دچار ضایعه نخاعی شده و به افتخار جانبازی نائل آمده است.

مدیرکل بنیاد شهید استان و مسئول امور ایثارگران استانداری کرمانشاه هم در این دیدارها حضور داشتند.

امنیت، آرامش و رفاه ملت ایران مدیون جانفشانی جانبازان است

کرمانشاه ۱۹ هزار جانباز دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۷۶ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

امنیت، آرامش و رفاه ملت ایران مدیون جانفشانی جانبازان است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha