۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸
کد خبر: 85040904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیاتی شدن توافقنامه تجارت آزاد میان هند و اتحادیه اروپا

تهران- ایرنا- با اعلام اولاف شولتس صدراعظم آلمان توافقنامه تجارت آزاد میان هند و اتحادیه اروپا عملیاتی می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پی تی آی هند، اولاف شولتس صدراعظم آلمان روز شنبه بر اهمیت توافقنامه تجارت آزاد پیشنهادی (FTA) بین هند و اتحادیه اروپا برای تقویت تجارت میان دو کشور تأکید کرد و گفت: شخصاً برای اجرای زودهنگام آن مشارکت خواهد کرد.

شولتش پس از انجام مذاکرات گسترده با نخست وزیر هند نارندرا مودی گفت: نهایی کردن قرارداد آزاد تجاری و حمایت از سرمایه گذاری به گسترش تجارت هند و آلمان کمک قابل توجهی خواهد کرد.

صدراعظم آلمان گفت که او و نخست وزیر هند متعهد به نهایی کردن توافق هستند.

وی در یک توییت نوشت: ما خواهان تعمیق بیشتر روابط تجاری بین اتحادیه اروپا و هند هستیم و به همین دلیل است که به طور جدی از توافق تجارت آزاد صحبت می کنیم. این موضوع مهمی است و من شخصاً پیگیر این موضوع خواهم بود تا اطمینان حاصل کنم انجام ان طولانی نمی‌شود.

شولتس گفت بیش از ۱۸۰۰ شرکت آلمانی در هند فعالیت می کنند و هزاران شغل ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد هند پتانسیل زیادی برای ارائه دارد و ما می خواهیم از این همکاری بهره مند شویم. ما می خواهیم این استعدادها را در آلمان جذب و جذب کنیم. توسعه فناوری اطلاعات و نرم افزار در هند در حال رونق است.

در همین رابطه، نارندرا مودی در بیانیه رسانه ای خود گفت: آلمان منبع مهم سرمایه گذاری در هند و بزرگترین شریک تجاری ما در اروپا است.

وی اضافه کرد: امروز، به دلیل کمپین «ساخت هند» و «آتمانیربهار بهارات» , فرصت‌های جدیدی در همه بخش‌ها در هند، ایجاد می‌شود. علاقه ای که آلمان به این فرصت ها نشان داد برای ما بسیار دلگرم کننده است.

مودی و شولتس به طور جداگانه با مدیران ارشد شرکت های هندی و آلمانی برای گفتگو در مورد راه های تعمیق روابط اقتصادی تعامل کردند.

حوزه های همکاری متقابل شامل تحول دیجیتال، فناوری مالی، فناوری اطلاعات و مخابرات است.

نخست وزیر هند در یک توییت نوشت: گفتگوهای سازنده ای با صدراعظم انجام دادیم. گفتگوهای ما بر یافتن راه هایی برای تقویت همکاری هند و آلمان و تقویت بیشتر روابط تجاری متمرکز بود. ما همچنین توافق کردیم که روابط خود را در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، هیدروژن سبز و سوخت های زیستی عمیق تر کنیم، همکاری امنیتی نیز مورد بحث قرار گرفت.

مودی اضافه کرد: من و اولاف شولز صدراعظم با مدیران ارشد اجرایی ملاقات کردیم تا درباره راه‌های تقویت روابط اقتصادی بین کشورهایمان گفتگو کنیم. بخش‌هایی مانند تحول دیجیتال، فین‌تک، فناوری اطلاعات و مخابرات به طور برجسته در این نشست حضور داشتند.

هند و آلمان همچنین از سند چشم انداز برای تقویت همکاری در زمینه های نوآوری و فناوری رونمایی کردند.

در این بیانیه آمده است که هند و آلمان روابط نزدیکی را که در طول دهه ها تقویت شده است، که در سال ۲۰۲۲ توسط مشارکت سبز و توسعه پایدار هند و آلمان (GSDP) مورد تایید قرار گرفته است را به خوبی می شناسند و نقش مثبت و فعال دولت ها، نهادها، دانشگاه ها و صنعت را تایید می‌کنند.

پس از گفتگو با مودی، صدراعظم آلمان نیز از راجنات دیدن کرد و با گذاشتن تاج گل برابر یادبود مهاتما گاندی، به وی ادای احترام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha