توصیه هند به شهروندانش برای هوشیاری در مورد ترددها در فلسطین اشغالی

تهران- ایرنا- هند در میانه تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و تبادل آتش بین رژیم صهیونیستی و حزب الله، به شهروندان خود که در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برند، توصیه کرد تا از سفر غیرضروری بپرهیزند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه هندوستان تایمز، سفارت هند در فلسطین اشغالی در میانه درگیری در خاورمیانه یک توصیه مسافرتی برای شهروندان خود که در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برند صادر کرد و از آنها خواست تا مراقب باشند و پروتکل‌های ایمنی صادر شده توسط مقام‌های محلی را رعایت کنند.

سفارت هند با توجه به اینکه حدود ۱۸ هزار شهروند این کشور در سرزمین‌های اشغالی هستند، در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: لطفا احتیاط کنید، از سفرهای غیرضروری در داخل (سرزمین‌های اشغالی) خودداری کنید و در نزدیکی پناهگاه‌های ایمن بمانید. سفارت از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد.

روز دوشنبه، نارندرا مودی نخست وزیر هند با بنیامین نتانیاهو همتای صهیونیستی خود درباره بحران حاکم در غرب آسیا گفت وگو کرده بود.

وزارت امور خارجه هند در واکنش به اوضاع منطقه، اعلام کرد: عمیقا نگران تنش در اوضاع امنیتی منطقه هستیم و بر درخواست خود از تمام طرفین مرتبط برای خویشتنداری و حفاظت از غیرنظامیان تاکید می‌کنیم.

دهلی نو همچنین ادامه داد: مهم است که مناقشه بعد منطقه‌ای گسترده‌تری پیدا نکند و به تمام مسائل از طریق گفت وگو و دیپلماسی رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا، موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان دیشب در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، هلند و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی را مورد هدف قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با وجود توانایی در ضربه زدن به اهداف غیرنظامی با اثبات پایبندی همیشگی خود به اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و برخلاف اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های غیرنظامی، در پاسخ موشکی شب گذشته خود تنها مراکز امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha