۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85040958
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گشایش در الحدیده؛ کشتی ها به بندر رسیدند

۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۷
کد خبر: 85040958
گشایش در الحدیده؛ کشتی ها به بندر رسیدند

تهران-ایرنا- دولت نجات ملی یمن از رسیدن کشتی های حامل مواد غذایی ‌و فرآورده های نفتی به بندر الحدیده در غرب این کشور خبر داد و اعلام کرد که کشتی ها اکنون بعد از بازرسی و بدون تاخیر به طور مستقیم از بندر کشور جیبوتی به الحدیده وارد می شوند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «عبدالوهاب الدره» وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن در یک کنفرانس خبری در بندر الحدیده اعلام کرد که در این بندر گشایش ایجاد شده و کشتی های تجاری وارد آن شده اند.

الدره اعلام کرد که ۱۸ کشتی از بنادر بارگیری به بنادر الحدیده، الصلیف و راس عیسی رسیدند و این کشتی ها حامل مواد غذایی، فراورده های نفتی و کالاهای دیگر هستند.

وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن ادامه داد: اسکله ها و لنگرگاه ها اکنون مملو از کشتی هستند، بار این کشتی ها در حال تخلیه است و برخی دیگر منتظر هستند تا وارد مرحله تخلیه بار شوند.

وی اضافه کرد: کشتی ها به طور روزانه به بندر الحدیده می آیند و برخی هم برای اولین بار به این بندر وارد می شوند که حامل روغن و مواد دیگر هستند و نیاز ۷۰درصد از مردم یمن را برطرف می کنند.

الدره با بیان اینکه دستیابی یمنی ها به مایحتاج خود از نزدیک ترین بندرها و فرودگاه ها حق آنان است، گفت که در میان کشتی های رسیده به بندر الحدیده، کشتی باربری نیز وجود دارد که حامل ۷۲۴ نوع کالا است.

پیش از این، معاون وزیر خارجه در دولت نجات ملی یمن، ورود کشتی‌های تجاری به بنادر الحدیده در غرب یمن بدون ایجاد تاخیر یا ممانعت توسط ائتلاف متجاوز سعودی را «بارقه امیدی برای صلح» دانست و خواهان لغو ساز و کار بازرسی سازمان ملل از این کشتی ها شد.

«حسین العزیز» در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ورود مستقیم همه کشتی های تجاری به بندر الحدیده یمن بدون ممانعت یا تاخیر گامی نخست حرکت در مسیر درست است که باید با لغو ساز و کار تفتیش و بازرسی (سازمان ملل) موسوم به «انفیم» تقویت شود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha