۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۰۸
کد خبر: 85041002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش چشمگیر مصرف پلاستیک تا ۲۰۵۰ در میان کشورهای گروه ۲۰

تهران- ایرنا - یک مطالعه نشان می دهد مصرف پلاستیک در میان کشورهای گروه ۲۰ در سال ۲۰۵۰ به بیش از ۱.۷ برابر مصرف در سال ۲۰۱۹ و بدون هیچ اقدامی برای کاهش استفاده از آن خواهد شد و مشکلات آلودگی دریایی افزایش می‌یابد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از کیودو، بنیاد نیپون و ایمپکت اکونومیست در تحقیقات مشترک تخمین می زنند استفاده از پلاستیک ممکن است به ۴۵۱ میلیون تُن در سال ۲۰۵۰ برسد که در مقایسه با ۲۶۱ میلیون تُن در سال ۲۰۱۹ افزایش چشمگیری خواهد بود.

براساس این تحقیق مشترک حتی اگر پیشرفت هایی در زمینه کاهش مصرف پلاستیک از جمله ممنوعیت برخی محصولات پلاستیکی در کشورهای بیشتر و اقدامات مالیاتی انجام شود مصرف پلاستیک به ۳۲۵ میلیون تُن خواهد رسید.

این تیم تحقیقاتی هشدار داد بدون اقدامات سختگیرانه تر در چارچوب معاهدات بین المللی در استفاده از پلاستیک که اخیرا درباره آن مذاکرات صورت گرفته است آلودگی دریایی متوقف نخواهد شد.

در مارس ۲۰۲۲ صد و هفتادو پنج کشور قطعنامه ای را در مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد درباره پایان دادن به مصرف پلاستیک امضا کردند. اقدامات ویژه هنوز در مرحله تصمیم گیری است و کمیته مذاکرات غیردولتی درنظر دارد پیشنویسی را به شکل قانونی تکمیل و تا سال ۲۰۲۴ به توافقی دست پیدا کتد.

سازمان ملل اعلام کرده بود سالانه حدود ۱۱ میلیون تُن پلاستیک به اقیانوس ها می ریزند که تا سال ۲۰۴۰ این رقم ۳ برابر خواهد شد. پلاستیک ها همچنین بیش از ۸۰۰ گونه آبزی و دریایی را در معرض خطر قرار می دهند.

گروه ۲۰ تلاش هایی را برای کاهش مصرف پلاستیک و آلودگی دریایی آغاز کرده است. در سال ۲۰۱۹ این گروه توافق کرد تا کارگروهی بین المللی برای پیشبرد گام های داوطلبانه درباره این موضوع تشکیل دهد. اعضای گروه ۲۰ از کشورهای آرژانتین، استرالیا، برزیل، انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha