۸ اسفند ۱۴۰۱، ۷:۳۹
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 85041402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشت گندم در پنج میلیون و ۹۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی کشور

زاهدان- ایرنا- معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت گندم امسال در سراسر کشور به پنج میلیون و ۹۰۰ هکتار رسید.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا علیرضا مهاجر در بازدید از مزارع گندم شهرستان ایرانشهر افزود: یک میلیون و ۹۰۰ هکتار از مجموع سطح گندم های کشت شده در کشور از نوع آبی با وضعیت بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به وضعیت کشت گندم در سیستان و بلوچستان افزود: با اقدامات مطلوب صورت گرفته بیش‌از ۳۰ هزار هکتار از مزارع این استان به کشت محصول استراتژیک گندم اختصاص دارد که مشارکت خوب کشاورزان این استان در مبارزه با آفات سبب شده در کنار افزایش سطح شاهد تولید محصول با کیفیت نیز باشیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مصرف مناسب کود شیمیایی ضامن سلامت محصولات کشاورزی و حفظ کیفیت و حاصل خیزی خاک است، اظهارداشت: تغذیه مناسب مزارع اصلی ترین مساله مدیریت مزرعه در مرحله داشت است و اگر در این مرحله مزارع خوب تغذیه و از کود مناسب و کافی استفاده نشود مزرعه در مرحله برداشت عملکرد مناسبی نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: استفاده مناسب از کودهای‌ شیمیایی‌ علاوه‌بر جلوگیری از خسارت مالی و آلودگی‌منابع‌ آب و خاک و سبب افزایش تولید محصولات‌ کشاورزی‌ نیز می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha