آغاز مجدد شماره‌گذاری کامیون‌های کشنده وارداتی پس از ۲ سال وقفه در فارس

شیراز-ایرنا- رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس گفت: فرایند شماره گذاری کامیون های کشنده وارداتی پس از وقفه ای دو ساله و رفع موانع قانونی از سر گرفته شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسن زارعی دوشنبه در این باره اظهار داشت: وقفه دوساله و جلوگیری از شماره گذاری کشنده های وارداتی به دلیل نیاز به ارائه برگ گواهی اسقاط یک دستگاه وسیله نقلیه سنگین رفع شد و با صدور رای از دیوان عدالت اداری، اجازه قانونی شماره گذاری بدون دریافت گواهی اسقاط از آن مرجع صادر شد.

وی افزود: دیدگاه پلیس راهور فراجا به حضور وسایل نقلیه سنگین در چرخه ترافیک، کمک به اشتغال زایی و راه اندازی کسب و کار برای جوانان، رونق حمل و نقل کشور، خروج کامیون های فرسوده از چرخه ترافیک، افزایش ضریب ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات، بهینه سازی و کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی های زیست محیطی است و پلیس فارس تنها به دلیل اجرای قانون، مجاز به شماره گذاری نبود که با رفع موانع قانونی، این امر تسهیل شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مراکز شماره گذاری شماره یک و دو شیراز آماده ارائه خدمات به دارندگان این وسائل نقلیه است و کارکنان این مراکز حتی بعد از ساعت اداری و تا پاسی از شب که معمولا تا ساعت ۲۲ به طول می‌انجامد، مشغول ارائه خدمات هستند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور استان فارس در خصوص فرایند دریافت پلاک انتظامی، گفت: مالکین با در دست داشتن مدارک اعم از مدارک گمرکی، قرارداد با شرکت وارد کننده، مستندات مکاتبات اداری و مجوزهای ارسال شده از راهور فراجا، به مرکز شماره یک واقع در انتهای بلوار امیرکبیر مراجعه و ضمن دریافت نوبت و صدور کاردکس و فرم بازدید، به همراه کامیون خود به مرکز شماره دو واقع در بلوار خلیج فارس، خیابان سلامی جنوبی مراجعه کنند.

زارعی تاکید کرد: پس از بازدید و تایید اصالت وسیله نقلیه، مشخصات بر روی سامانه شماره گذاری ثبت و پلاک انتظامی به وی اختصاص و تحویل می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha