راه اندازی پروازهای باری از فرودگاه سرخس در حال پیگیری است

مشهد-ایرنا- فرماندار سرخس گفت:منطقه ویژه اقتصادی سرخس و یک شرکت روسی راه اندازی یک خط هوایی باری از مبدا فرودگاه الماس سرخس را پیگیری می کنند.

حسن نوری زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به فعالیت یک شرکت حمل و نقل هوایی روسیه در این فرودگاه، منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حال رایزنی برای فعال سازی پروازهای باری به وسیله هواپیماهای پهن پیکر این کشور در فرودگاه مجهز سرخس است.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی به تازگی طی توافقی با شرکت هواپیمایی ماهان، تجهیزات بخش هواشناسی فرودگاه سرخس را به روز رسانی کردند تا زمینه پروازهای مختلف در این فرودگاه فراهم شود.

فرماندار سرخس گفت: موضوع راه اندازی خط مسافربری سرخس -تهران و عکس آن با به کارگیری هواپیماهای کم ظرفیت و کوچک مانند فوکر ۱۰۰ نیز در حال پیگیری است تا مردم منطقه نیز از زیرساخت حمل و نقل هوایی نیز بهره مند شوند.

نوری زاده افزود: برنامه ریزی شده تا ۵۰ درصد بلیت این پرواز مسافری را شرکت نفت و ۲۰ درصد را نیز منطقه ویژه اقتصادی سرخس چارتر کنند و باقی ظرفیت نیز به تردد هوایی مردم اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: کمبود هواپیمای مسافربری در کشور و به خصوص خطوط فعال در مسیر مشهد چالش اصلی برای اختصاص هواپیما در این مسیر است لذا امکان دریافت هواپیما برای تردد در این مسیر به سختی در حال پیگیری است.

قائم‌ مقام وقت تولیت آستان قدس رضوی در سال ۱۴۰۰ در خصوص فرودگاه سرخس گفته بود: حدود ۲۵ سال از تأسیس این فرودگاه می‌گذرد و ۵۲ کیلومتر مسیر ریلی نیز از آن منطقه عبور می‌کند، بنابر این همه زیرساخت‌های لازم برای یک فعالیت توسعه مدار در آن منطقه وجود دارد.

مالک رحمتی افزود: تعریف یک خط ترانزیتی ریلی و هوایی از چین به ایران و از ایران به آفریقا و سایر نقاط جهان که دارای توجیه اقتصادی باشد به رشد منطقه و ایجاد اشتغال کمک خواهد کرد و توسعه حمل و نقل و برقراری ارتباطات با مشارکت گروه هواپیمایی ماهان، نخستین گام برای اجرای برنامه‌های توسعه محور در منطقه است.

فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی "سرخس" در شمال شرقی خراسان رضوی و ۱۸۵ کیلومتری مشهد، با قدمت ۲۸ ساله در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان قرار دارد و هم اکنون به کانون توجه تبادلات تجاری منطقه ای و فرامنطقه ای تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha