ورزشکار معلول پاوه‌ای رکورد پرتاب وزنه جهان را شکست + فیلم

کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات جانباران و معلولان استان کرمانشاه گفت: «یاسین خسروی» ورزشکار معلول اهل شهرستان پاوه‌ در مسابقات جهانی امارات موفق شد رکورد پرتاب وزنه جهان را شکسته و به نام خود به ثبت برساند.

«عزت الله پرنیان» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی پارادوومیدانی گرندپری فزاع ۲۰۲۳ به میزبانی کشور امارات از دیروز آغاز شده است که از استان کرمانشاه نیز ۲ نفر در قالب تیم ملی در این رقابت ها حضور پیدا کرده اند.

وی افزود: در مسابقات کلاس پرتاب وزنه ۵٧، «یاسین خسروی» از استان کرمانشاه توانست با رکورد ۱۵ متر و ۴۶ سانتی متر ضمن کسب مدال طلا، رکورد جهان و پاراآسیایی را شکسته و به نام خود به ثبت برساند.

رییس هیات جانباران و معلولان استان کرمانشاه اضافه کرد: یاسین خسروی که اهل روستای «بانه ور» شهرستان پاوه است در حالی به این موفقیت بزرگ رسید که این مسابقات اولین تجربه حضور او در رقابت‌های جهانی است.

پرنیان افزود: رکورد این رشته ورزشی با ۱۵ متر و ۲۷ سانتیمتر پیش از این در اختیار یک ورزشکار از کشور برزیل بود که بیش از پنج سال بود کسی نتوانسته بود آن را بشکند.

وی ادامه داد: در این دوره‌ از رقابت‌ها ۷۰۰ ورزشکار از ۶۶ کشور حضور دارند که تا روز چهارشنبه دهم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه یکی از استان های مطرح در رشته جانبازان و معلولان است ؛ این استان همه ساله بیش از ۱۰ نفر اعزامی در رشته های مختلف به مسابقات بین المللی دارد.

در این استان هم اکنون بیش از ۵۰۰ نفر عضو هیات جانباران و معلولان کرمانشاه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha