۲۴ استارتاپ برای ارائه در رویداد بین المللی سرمایه‌گذاری دی هشت انتخاب شدند

تهران- ایرنا- رئیس پارک فناوری پردیس از حضور بیش از ۱۰۰ استارتاپ از کشورهای ایران، ترکیه و مالزی در پنجمین نشست بین المللی سرمایه گذاری گروه دی هشت (TIM۲۰۲۳) خبر داد و گفت: ۲۴ استارتاپ‌ برای ارایه به سرمایه گذاران انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، پارک فناوری پردیس امروز (دوشنبه) میزبان برگزاری رویداد دو روزه پنجمین نشست بین‌المللی سرمایه گذاری فناوری TIM۲۰۲۳ است.

مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس در آیین افتتاحیه این رویداد بین المللی ضمن تشکر از میهمانان داخلی و خارجی شرکت کننده از کشورهای مختلف و همچنین دبیرکل نشست دی هشت برای حضور در پنجمین نشست سرمایه گذاری گفت: در حال حاضر عمر شبکه فناوری تبادل فناوری هشت کشور اسلامی به ۱۰ سال رسیده است و زمینه سازی به منطور توسعه همکاری های فناورانه بین این هشت کشور جهان اسلام موضوع مهم و دغدعه اصلی این شبکه بوده است.

وی افزود: کشورهایی که دارای ظرفیت های علمی، دانشی و فناوری بسیار مناسب و وسیعی هستند و نیازمند به این هستند که در گام نخست خود از این ظرفیت ها منتفع شوند.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در شبکه فناوری دی هشت برنامه های مختلفی به صورت سالیانه پیاده سازی و اجرا می شود، جایزه تبادل فناوری بین این کشورها و برگزاری نشست های سرمایه گذاری و تجاری و همچنین نشست مهم بین المللی سرمایه گذاری را از آن جمله نام برد.

۲۴ استارتاپ برای ارائه در رویداد بین المللی سرمایه‌گذاری دی هشت انتخاب شدند

صفاری نیا با بیان اینکه پنجمین دوره رویداد بین المللی سرمایه گذاری امروز و فردا (۸ و ۹ اسفندماه) برگزار می شود، افزود: در این دو روز جلسات ارائه سرمایه گذاران و ارائه بیش از ۲۴ استارتاپ‌ منتخب برای ارایه به سرمایه گذاران را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: حدود ۱۰۰ استارتاپ از ایران، ترکیه و مالزی در این نشست حضور یافته اند، ما تنها فرصت کردیم برای ۲۴ مجموعه استارتاپی شرایط ارائه و معرفی فراهم کنیم.

نشست سرمایه‌گذاری فناوری گروه دی هشت (Technology Investment Meeting)، سازمانی است که با هدف بهبود موقعیت‌ کشورهای در حال توسعه در اقتصاد جهانی، متنوع‌سازی و ایجاد فرصت‌های جدید در روابط تجاری، افزایش مشارکت در تصمیم‌گیرها در سطح بین‌المللی و فراهم آوردن استاندارد زندگی بهتر بین هشت کشور بنگلادش، مصر، اندونزی، ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه ایجاد شده است.

۲۴ استارتاپ برای ارائه در رویداد بین المللی سرمایه‌گذاری دی هشت انتخاب شدند

این نشست با هدف جذب سرمایه و شتابدهی شرکت‌های نوپا و دانش بنیان و به همت پارک فناوری پردیس و دبیرخانه شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای اسلامی در حال توسعه (D-۸TTEN) برگزار می شود.

برنامه‌های اصلی پنجمین نشست سرمایه گذاری دی هشت شامل جلسات میان سرمایه گذاران و سرمایه پذیران (B۲B) با هدف انعقاد تفاهم نامه همکاری، رونمایی از اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری مشترک کشورهای عضو دی هشت و بازدید از ظرفیت‌های اکوسیسیتم فناوری کشور است و حضور برای فعالان عرصه فناوری رایگان است.

تاکنون چهار دوره این برنامه و نشست برگزار شده و میزبان هر چهار دوره نیز ایران بوده است. همچنین با گذشت ۱۰ سال از ایجاد این شبکه چند برنامه کلیدی در حوزه های مختلف فناوری و همکاری های فناورانه بین المللی در سال پیاده و اجرایی شده است و سال گذشته نیز نزدیک به ۱۰۰ سرمایه گذار در چهارمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری (TIM) شرکت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha