سه هزار نفر در بخش صنعت آذربایجان‌غربی مشغول کار شدند

مهاباد - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال سه هزار نفر در بخش صنعت و در واحدهای اقتصادی این استان جذب و به صورت مستقیم صاحب شغل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحمید سرتیپی دوشنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری با سیمای مرکز مهاباد افزود: طی سال جاری ۲۱۹ پروانه صنعتی در سطح استان صادر و با بهره برداری وارد چرخه تولید شده‌اند.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی از لحاظ صدور پروانه‌های صنعتی در بین ۳۲ استان کشور هم اکنون در رتبه یازده کشوری قرار دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به با اشاره به موفق بودن طرح ابتکاری یکشنبه‌های تولید اظهار کرد: امسال کارگروه رفع موانع تولید استان موفق به احیای ۶۰ واحد تولیدی که به صورت کامل راکد بودند، شده و این روال همچنان ادامه دارد.

سرتیپی یادآور شد: علاوه بر احیای واحدهای راکد استان، ملاقات‌های ویژه کارگروه با سرمایه گذاران، بازدید میدانی از واحدهای تولیدی به همراه مدیران کل تشکیل جلسه در محل واحد مورد نظر از ابتکارات شخص استاندار آذربایجان غربی بوده که نتیجه مطلوبی بر تولیدات استان داشته است.

سرتیپی تاکید کرد: اولویت مدیریت صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در مرحله اول احیای واحدهای راکد و در مرحله دوم افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی و صنعتی فعال است.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های ویژه استان همجواری با مرز و کشورهای همسایه است، گفت: طی یکسال گذشته حدود سه میلیارد دلار انواع محصولات تولیدی از این استان صادر شده است.

سرتیپی اضافه کرد: عمده کالاهای صادره از این استان محصولات کشاورزی، محصولات آهنی، لوازم خانگی، محصولات غذایی و مبلمان بوده که به کشورهای هدف از جمله ترکیه، عراق، چین و کشورهای اوراسیا هستند.

به گزارش ایرنا طرح یکشنبه‌های تولید (بازدید مسوولان از واحدهای تولیدی و تصمیم گیری برای حل مشکلات آنها در همان واحد) از آذر سال ۱۴۰۰ و حدود یک ماه بعد از انتصاب محمدصادق معتمدیان به عنوان استاندار آذربایجان غربی به پیشنهاد و ابتکار او در سطح استان اجرایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha