برگزاری مسابقه بین‌المللی فرهنگ آپارتمان نشینی در پایتخت

تهران - ایرنا - مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران از برگزاری مسابقه بین‌المللی کارتون «چهل خونه» با موضوع فرهنگ آپارتمان نشینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی امیری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طبق آخرین سرشماری سال ۹۵ مشخص شد که بالای ۸۶ درصد شهروندان تهرانی در آپارتمان های بالای چهار طبقه زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهروندان با فرهنگ و قوانین آپارتمان نشینی آشنا نیستند، گفت: در این جشنواره تلاش می کنیم که با زبان هنر این فرهنگ را به شهروندان منتقل کنیم.

رییس جشنواره بین المللی کارتون چهل خونه ادامه داد: فراخوان این جشنواره در نیمه دوم سال منتشر شد و به منظور فراگیری این جشنواره را بصورت بین المللی برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری به فرهنگ آپارتمان نشینی توجه ویژه ای دارد ، گفت: امسال تاکنون بیش از ۲ هزار کارگاه آموزشی با این موضوع در تهران برگزار شده که بیش از ۵۲ هزار نفر در این کارگاه ها شرکت کردند.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: پرداخت شارژ، نظافت، بالکن و سر و صداهای آپارتمان از عمده مشکلات آپارتمان نشینان است که برای اولین بار تلاش داریم با زبان طنز و کارتون این فرهنگ و قوانین را به مردم انتقال دهیم.

رونمایی آثار در ایستگاه های مترو تهران

وی در خصوص تاثیر گذاری اجتماعی این جشنواره نیز گفت: در روز اختتامیه جشنواره که در روز ۲۲ اسفند کتابچه آثار برتر رونمایی می شود و قرار است این آثار در ایستگاه های مترو رونمایی خواهد شد.

امیری با بیان اینکه ۵۲ جشنواره تحت قالب جشنواره آرمان اجرایی و عملیاتی شده است، گفت: این جشنواره نیز ذیل جشنواره آرمان به نام و یاد شهید آرمان علی ورودی است.

همچنین دبیر مسابقه بین المللی کارتون چهل خونه فرهنگ آپارتمان نشینی نیز گفت: توجه به فرهنگ آپارتمان نشینی یکی از موضوعات مهم شهروندان است و به منظور مقایسه کردن این فرهنگ مسابقه را بصورت بین المللی برگزار کردیم.

سید مسعود شجاعی افزود: تا دوم اسفند پذیرای آثار هنرمندان است که سه جایزه ۵۰۰ دلاری و همچنین جوایز ۵۰ و ۳۰ میلیون ریالی از جوایزه ویژه این جشنواره است.

وی ادامه داد: در این جشنواره ۶۳۴ اثر با ۲۵۷ هنرمند از ۴۷ کشور دنیا اثر ارسال کردند که ۸۸ هنرمند با ۱۸۶ اثر از ایران و مابقی از سایر کشورها است.

شجاعی خاطرنشان کرد: بعد از کشورمان کشورهای چین، ترکیه، رومانی، اندونزی، برزیل و اوکراین بیشترین آثار را داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha