۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 85042037
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور کارت راهنمایان گردشگری برای نخستین بار در خوزستان امکان‌پذیر شد

اهواز- ایرنا - سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان کارت راهنمای گردشگری (تور لیدری) را یک مجوز فعالیت رسمی در حوزه گردشگری عنوان‌کرد و گفت: با واگذاری بخشی از اختیارات وزیر میراث فرهنگی به مدیران استانی، فرایند صدور کارت برای فعالان این حوزه در استان آغاز انجام می‌شود.

به‌گزارش ایرنا جمال عامری‌‍ نسب دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان‌کرد: صدور کارت راهنمایان پس از ثبت‌نام در سامانه، دریافت استعلام، بارگذاری مدارک و مصاحبه کمیته فنی راهنمایان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد:باتوجه به توسعه گردشگری و معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های تاریخی و طبیعی نقاط مختلف استان که زمینه برنامه‌ریزی و حضور گشت‌های گردشگری را فراهم آورده، در حال حاضر تعداد ۱۰۶ راهنمای کارت‌دار داخلی و بین‌المللی در استان خوزستان فعالیت دارند.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان ادامه داد: این اقدام مهم باعث نظارت بیشتر بر راهنمایان و ارتباط مستحکم‌تر این راهنمایان با اداره‌کل می‌شود.

عامری‌نسب افزود: با خرید این دستگاه، هم‌اکنون فرآیند صدور و تمدید کارت راهنمایان گردشگری استان با بروزرسانی سامانه "سادرا" انجام می‌شود.

برگزاری کمیسیون‌های درجه بندی و صدور گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری، صدور کارت راهنمایان، فرایند ثبت شرکت‌های گردشگری، تایید محل دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، موافقت یا مخالفت اولیه برای امکان تغییر کاربری اراضی گردشگری به کاربری غیر و تمدید نوبت دوم موافقت اصولی تاسیسات گردشگری به‌عنوان موارد تفویض‌شده به ادارات کل استانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha