حسین حسینی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمتگذاری مردم در سایتهای فضای مجازی روی خودروها در نتیجه نوسان قیمت دلار باعث شده است که نرخ این دستگاه به صورت چندبرابری افزایش پیدا کند.
رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد با بیان اینکه افراد کاملا به صورت غیرکارشناسی خودروها را در فضای مجازی قیمت گذاری می کنند، اظهار کرد: بر اساس همین قیمتها، خودروها نیز خرید و فروش می شود.
وی اظهار داشت: نرخها در نمایندگی های فروش خودرو و کارخانه ها پایین بوده اما متاثر از فضای مجازی افزایش یافته است، این نوع معامله در فضای مجازی بر اساس قیمتهای غیرواقعی باعث جهش قیمت خودروهای داخلی شده است.
حسینی گفت: در این شرایط قیمت خودروهای داخلی جهش پیدا کرده، خریدار خودرو کم شده اما تعداد فروشندگان خودرو افزایش داشته است،
وی افزود: ادامه روند قیمت گذاری خودرو براساس فضای مجازی برای بازار آسیب زا است، زیرا این گونه معامله ها به صورت غیرقانونی انجام می شود و افزون بر این التهاب بازار خودرو را افزایش می دهد.
رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد بیان کرد: خودروهایی که در نمایشگاه ها عرضه می شود بیشتر امانی و براساس قیمتهایی است که خود افراد متاثر از فضای مجازی تعیین کرده اند، نمایشگاه دار نیز در این میان دستمزد معامله اش را می گیرد.
حسینی در خصوص خودروهای خارجی بیان کرد: قیمت خودروهای خارجی نیز از شهریور ماه تاکنون بیش از ۸۰ درصد افزایش قیمت داشته که فضای مجازی در افزایش قیمت آنها بی تاثیر نبوده است.
این فعال اقتصادی از دولتمردان خواست در خصوص فضای مجازی و معاملات خودرو در آن تدبیر کرده تا مانع از افزایش بیش از اندازه قیمت خودروها در بازار شوند.
به گزارش ایرنا، ۸۱۰ واحد صنفی زیر پوشش اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودروی مشهد پروانه کسب معتبر دارند، ۷۰ واحد نیز در شرف دریافت پروانه هستند.
نظر شما