۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبر: 85099171
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افت ۱۵ درصدی قیمت خودرو در مشهد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبر: 85099171
افت ۱۵ درصدی قیمت خودرو در مشهد

مشهد- ایرنا- رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: قیمت خودروهای داخلی و خارجی در چند روز اخیر در بازار این شهر دست‌کم ۱۵ درصد کاهش داشته که این روند ریزشی همچنان ادامه دارد.

حسین حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمانی که شرکت‌های عرضه کننده، ثبت نام خودرو را در کشور آغاز کرده اند، اغلب مردم برای به دست آوردن پول مورد نیاز، اقدام به فروش خودروهای خود کرده و همین موضوع باعث افزایش فروش خودرو و کاهش قیمت ها شده است.

وی بیان کرد: کاهش قیمت خودرو تاثیری بر خروج بازار این کالا از رکود ندارد، زیرا وضعیت عرضه و تقاضای خودرو متعادل نیست، در صورتی که تقاضا برای خرید این کالا افزایش یابد نرخ آن روند صعودی پیدا می کند و اگر تقاضا برای فروش خودرو افزایش یابد نرخ این کالا روند کاهشی می یابد.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: در بازار خودروهای مستعمل، مصرف کننده تعیین کننده قیمت است اما قیمت این نوع کالاها در نمایشگاه های خودرو کارشناسی شده است و مانع از گران‌فروشی می شود اما در جمعه بازار خودرو قیمت ها فاقد کارشناسی دقیق است.

حسینی اضافه کرد: قیمت خودرو در جمعه بازار خودرو مشهد را نیز فروشندگان تعیین می کنند، هرچند شهرداری چند کارشناس خودرو را در آنجا مستقر کرده است اما این کارشناسان مورد تایید اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نیستند.

وی خواستار قیمت گذاری خودرو توسط دولت شد و گفت: نرخ گذاری توسط دولت، مانع از گران فروشی می شود و به بازار خودرو و حتی انواع مستعمل آن هم نظم می دهد و مانع از متضرر شدن مردم می شود.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد با اظهار خرسندی نسبت به واردات خودرو اظهار داشت: واردات خودرو و عرضه بیشتر آن در بازار به طور قطع روی قیمت ها تاثیر می گذارد و به تدریج روند آن رو به کاهش خواهد گذاشت.

۸۴۰ واحد صنفی از اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد پروانه کسب معتبر دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha