۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 85042283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم گاز سی ان جی در سبد سوخت فارس در بخش حمل ونقل  ۲۵ درصد است

شیراز-ایرنا-باحضور مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران جایگاه سی ان جی تک منظوره نصر در شهر شیراز افتتاح شد و شماره جایگاه های فارس به ۱۳۲ باب رسید.سهم گاز سی ان جی در سبد سوخت فارس در بخش حمل ونقل ۲۵ درصد است.

اسداله طاهری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس در آیین بهره برداری از این طرح اعلام کرد: با بهره برداری از این جایگاه شماره جایگاه‌های سی ان جی شهر شیراز به ۴۰ باب رسید وامکان سوختگیری برای دو هزار ۲۰۰ خودرو در روز فراهم گردیده است.

طاهری مدیر منطقه فارس با قدردانی از مسئولین شهرداری شیراز در راه اندازی این جایگاه، سهم گاز سی ان جی در سبد سوخت فارس در بخش حمل ونقل را ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: هزینه خرید ،نصب وراه اندازی تجهیزات سی ان جی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال می باشد که توسط شرکت ملی پخش تامین گردیده و سایر هزینه شامل تامین زمین،عملیات ابنیه وخرید انشعابات گاز وبرق توسط شهرداری شیراز پرداخت شده است.

وی مصرف روزانه گاز سی ان جی در استان فارس را یک میلیون و ۵۵۰ هزار متر مکعب بیان و اظهار کرد، با بهره برداری از این جایگاه،تعداد دیسپنسرها ونازل های فعال در سطح استان به ترتیب ۴۰۵ و ۶۷۳ افزایش پیدا کرده است.

جعفرسالاری نسب مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم گفت: با توجه با افزایش مصرف سوخت های فسیلی، جایگزینی سوخت پاک سی ان جی در سبد سوخت کشور از اولویت های شرکت ملی پخش می باشد.

وی توسعه کمی و کیفی جایگاه‌های سی ان جی ،حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این صنعت را از اقدامات انجام شده بمنظور افزایش سهم سوخت سی ان جی برشمرد و افزود:با توجه به سهم شهرداری های کشور از تعداد جایگاه های سی ان جی و گستردگی حوزه فعالیت‌های آنان استفاده از توان وظرفیت‌های موجود در شهرداری‌ها برای توسعه و سرمایه گذاری در حوزه سی ان جی مورد تاکید است.
بر اساس این گزارش؛ این جایگاه دارای ۳ دیسپنسر و ۶ نازل بوده و زمینه اشتغال مستقیم ۱۰ نفر را نیز فراهم کرده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha