استاندار: روستاهای دارای تنش آبی در استان مرکزی به نصف رسید

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: روستاهای دارای تنش آبی در این استان با تلاش‌های گسترده به نصف رسیده و کاهش هرچه بیشتری این تنش در دستور کار ویژه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» عصر دوشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی با حضور رئیس قوه قضائیه در اراک، افزود: این مهم در حالی رخ دارد که امسال بارندگی در استان مرکزی کمتر از سال‌های قبل بود و حجم ذخایر سدها نیز کاهش داشت و با تلاش‌های صورت گرفته، این استان رتبه چهارم جهاد آبرسانی کشور را داراست.

وی بیان کرد: بزرگترین پروژه عمرانی کشور در حال حاضر طرح جهاد آبرسانی برای ۲۰ هزار روستای کشور در ذیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است که این مهم در استان مرکزی با جدیت دنبال می‌شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش اتاق بازرگانی کشور، استان مرکزی رتبه اول در پایش فضای کسب و کار را به خود اختصاص داده است.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: برای نخستین بار در کشور، ستاد هماهنگی، هدایت و راهبری طرح‌های محرومیت‌زدا در استان مرکزی ایجاد شده که در مجموع برکات خوبی به همراه داشت و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد اما باید تحرک بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته، استان مرکزی هم‌اکنون در حوزه محرومیت زدایی، رتبه اول کشور در گاز رسانی شهری، روستایی، نواحی و شهرک‌های صنعتی را داراست که این مهم جای تقدیر دارد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: این استان در دهه مبارک فجر امسال، نخستین منازل مسکونی ساخته شده پس از سیل مردادماه کشور را با همت گروه‌های جهادی آماده و به اهالی روستای آهنگران فراهان تحویل داد.

مخلص ‌الائمه بیان کرد: همچنین استان مرکزی رتبه اول پروژه‌های کلنگ زنی روستایی و رتبه دوم تعداد پروژه‌های افتتاحی روستایی را داراست.

وی عنوان کرد: حجم پروژه‌های نیمه تمام کشور عجیب و زیاد است و بالغ بر ۸۰ هزار طرح نیمه تمام وجود دارد که در این راستا استان مرکزی هم مستنثنی نیست و متاسفانه پروژه‌های مهمی درگیر بلاتکیلفی چند ساله هستند که این موضوع مورد اعتراض آحاد مردم شده است.

استاندار مرکزی افزود: این طرح‌ها از جمله بیمارستان‌های بزرگ، جاده‌ها، ورزشگاه‌ها، مجتمع‌های فرهنگی و بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور است.

مخلص‌الائمه اظهار داشت: برای نخستین بار در تاریخ استان مرکزی، برخی پروژه‌های عمرانی این استان شبانه‌روزی شده و حجم بودجه‌ عمرانی که امسال به طرح‌های عمرانی تزریق شده، چندین برابر سال‌های گذشته است.

وی تاکید کرد: اگر مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی به صورت کامل اجرا شود، اتفاقات خوبی در پروژه‌های عمرانی رخ می‌دهد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: امسال سال شتاب در پروژه‌های عمرانی اعلام شد و تعداد زیادی از پروژه‌ها که به یک آرزو برای مردم این استان تبدیل شده، به زودی تحویل مردم می‌شود.

مخلص‌الائمه بیان کرد: یکی از اقدامات مهم و رویکرد کلان دولت سیزدهم تغییر راهبرد پشت میزنشینی به راهبرد حضور بی‌تکلف میان مردم است که این مهم در استان مرکزی با جدیت دنبال شده و طرح اختصاصی این استان با عنوان لایحه خدمت، فعال است و در راستای آن مدیران با همه توان در خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: بسیاری از مسایل استان مرکزی قدیمی و کهنه است و ریشه چندین ساله دارد و گاها برای آنها چندین استاندار قول داده است و نیاز است با کار جهادی و شبانه‌روزی حل شوند.

استاندار مرکزی ادامه داد: دولت سیزدهم دولت بدون توقف است و در استان مرکزی نیز همه تلاش‌ها در این مسیر به کار گرفته شده و اتاق جلسات استانداری تا نیمه‌های شب در حال برگزاری است تا بتوان فاصله عقب افتادگی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، جبران شود.

مخلص‌الائمه بیان کرد: نیاز است در حوزه مسایل فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر دستگاه‌ها با جدیت وارد شوند و به تعدد فعالیت‌های فرهنگی موازی و هزینه کردهای موازی پایان دهند.

وی گفت: توجه ویژه به حوزه انرژی تجدیدپذیر ابتکار دیگر در استان مرکزی است که در این راستا، ستاد انرژی‌های تجدیدپذیر تشکیل شده است.

استاندار مرکزی افزود: از چهار هزار مگاوات انژی تجدیدپذیر هدفگذاری شده در دولت، ۷۰۰ مگاوات در تعهد استان مرکزی است که اقداماتی در حال انجام است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: تا چند روز گذشته بزرگترین نیروگاه تجدیدپذیر کشور در این استان در حال اجرا بود که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد اما به تازگی نیروگاهی بزرگتر از این در اصفهان شروع به ساخت کرده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha