۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۲۲
کد خبر: 85042562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه صنایع فرآوری معادن در استان مرکزی جدی گرفته شود

اراک - ایرنا - رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: توسعه صنایع فرآوری معادن با هدف حل مشکل بیکاری و تقویت نقدینگی باید در دستور کار نهادهای متولی استان مرکزی قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، «ذبیح‌الله خدائیان» عصر دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان محلات، افزود: پیشگیری از خام فروشی و بهره گیری اصولی از صنایع تبدیلی راه حل اشتغالزایی مولد در نقاط مختلف کشور است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵۰ واحد معدنی فعال در شهرستان محلات، ادامه داد: شیوه های جدید جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف اقتصادی به خصوص معادن باید با جدیت از سوی مسئولان دنبال شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: برجسته ترین نقطه ضعف زنجیره تولید مواد معدنی، خام فروشی است و می طلبد که مسئولان با ایده پردازی نوین و استفاده از دانش روز این مسئله را ترمیم کنند.

خدائیان اظهار کرد: چنانچه شخصی در معادن سرمایه گذاری می‌کند باید از سرمایه‌گذاری خود بهره لازم را داشته باشد و امنیت سرمایه‌گذاری وی تامین شود، مردم نیز باید از منافع آن بهره مند شوند و جاده‌ها نباید به خاطر تردد ماشین‌های حمل سنگ ناامن شود.

وی ادامه داد: قانون‌گذار حقوقی را برای معادن شهرستان پیش‌بینی کرده است که این حقوق باید واریز و در اختیار استان قرار گیرد و اولویت با شهرستان و بخشی است که معدن در آن منطقه قرار دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: برخی از معادن این حقوق را پرداخت نمی‌کنند یا میزان استخراج شده را کمتر از میزان برداشتی اعلام می‌کنند و این وظیفه ما است که نظارت دقیقی بر این مسئله داشته باشیم تا به میزان استخراج شده، حقوق دولتی به شهرستان تعلق بگیرد.

خدائیان گفت: بر اساس قانون بخشی از حقوق دولتی معادن باید صرف بازسازی همان معدن شود و باید جهاد کشاورزی بر این مسئله نظارت و دادگستری و بازرسی استان بر مسایل حقوق دولتی نظارت کنند و سهم شهرستان به آن تعلق گیرد.

وی تاکید کرد: اکنون دشمن در تلاش است با فشار بر روی معیشت مردم نظام را ناکارآمد جلوه دهد و این ناکارآمدی به نام نظام و اسلام نوشته می شود، کوتاهی در انجام امور از سوی مسئولان، عواقب سنگینی دارد چرا که ما در پیشگاه خدا مسئولیم و این مسئولیت مانند امانتی نزد مسئولان است که باید به خوبی نگهداری شود تا بتوانیم خدمات مناسب به مردم ارائه دهیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه تبیین مدیریت جهادی گفت: این مدیریت باید مبتنی بر علم و درایت و با برنامه باشد، مدیر جهادی باید مردمی باشد و خود را وقف مردم کرده و انگیزه خدمت به مردم را داشته و بصیر و دشمن‌شناس باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha