۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱:۳۸
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85042770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده فلسطین: زمان برای فرار اسرائیل از مجازات به پایان رسید

تهران- ایرنا-ریاض منصور سفیر دائم فلسطین در سازمان ملل متحد دوشنبه شب گفت که زمان برای پایان بخشیدن به فرار اسرائیل فرا رسیده است و باید برای تنبیه این رژیم تصمیمات ملموس و گام های عملی برداشت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سما" فلسطین، این سخنان در سه نامه جداگانه منصور به آنتونیوگوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس دوره‌ای شورای امنیت (کشور مالت) و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمده است.

نماینده فلسطین همچنین خواستار حمایت از ملت این کشور براساس حقوق بین المللی از جمله حقوق بشر و در راستای اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل متحد مانند قطعنامه ۹۰۴ شورای امنیت شد.

در قطعنامه ۹۰۴ شورای امنیت سازمان ملل بر حمایت از فلسطین و خلع سلاح شهرکنشینان صهیونیست تاکید شده است.

منصور با بیان این که حمله تروریستی شهرک نشینان صهیونیست به اوج رسیده و آنها به غیر نظامیان فلسطینی حمله می کنند و موجب کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آنها شده‌اند، افزود: علاوه بر این اقدامات، صهیونیست‌ها املاک فلسطینی‌ها را در مناطق مختلف فلسطین و در نزدیکی نابلس تخریب می کنند، بطوری که این شهرک نشینان دستکم ۳۰۰ حمله به این مناطق انجام داده‌اند.

وی به شهادت سامح اقطیش جوان ۳۷ ساله با گلوله صهیونیست‌ها و نیز زخمی شدن ۱۰۰ فلسطینی دیگر که وضعیت جسمانی برخی از آنها وخیم گزارش می شود، اشاره کرد و گفت که از از آغاز سال جدید میلادی تاکنون ۶۵ فلسطینی از جمله ۱۳ کودک و ۴ سالخورده شهید شدند.

منصور از شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد و کشورهای جهان خواست که چه بصورت فردی و چه گروهی به تعهدات حقوقی، انسانی و اخلاقی بین المللی خود برای تضمین دفاع از مردم بی دفاع فلسطین و در سایه اشغالگری غیر قانونی و نظام نژادپرست اسرائیل متعهد باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha