۹ اسفند ۱۴۰۱، ۳:۱۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85042781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاتروشف: غرب با خفه کردن دولت‌های مستقل استعمار را احیا می‌کند

تهران- ایرنا- نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه گفت که راهبرد غرب در خفه کردن دولت‌های مستقل چیزی نیست جز احیای روش‌های قدیمی استعمار که در اواسط قرن بیستم عمدتا با تلاش‌های اتحاد جماهیر شوری فروپاشید.

به گزارش ایرنا، پاتروشف دوشنبه در سفر با الجزایر در مصاحبه با نشریه روسیسکایا گازتا اظهار کرد: مردم الجزایر جزو اولین ملت‌هایی بودند که خود را از یوغ استعمار رها کرده و الگوی موفقی در مبارزه برای آزادی ایجاد کردند.

وی افزود: مردم الجزایر بهتر از هر کس دیگری می‌دانند که استعمار از هر چهره‌ای که استفاده کند همواره شر را با خود به همراه می‌آورد.

پاتروشف با اشاره به آزمایش‌های هسته‌ای فرانسه در خاک الجزایر در فوریه ۱۹۶۰ گفت: هنوز صدها هزار الجزایری از تاثیرات ده‌ها انفجار هسته‌ای رنج می‌برند. من معتقدم که ما باید با هم از جامعه بین‌المللی بخواهیم که این اتفاقات و رویدادهای مشابه دیگر را به خاطر بیاورد زیرا چنین جنایاتی هیچ حد و مرزی ندارد.

دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد که سیاست غرب، آفریقا و خاورمیانه را به یکی از بی‌ثبات‌ترین مناطق دنیا تبدیل کرده است.

وی افزود: ما شاهد تبعات مداخله آشکار غرب در امور منطقه هستیم. کانون‌های پرتنشی که آنها در کشورهایی مانند لیبی، یمن، عراق، سوریه و سایر کشورها ایجاد کردند همچنان به قوت خود باقی است. این مساله به گسترش تروریسم و سلاح و قاچاق مواد مخدر کمک می‌کند.

دبیر شورای امنیت روسیه در سفر به الجزیره دوشنبه با مقام‌های وزارت دفاع و فرماندهان ارتش الجزایر دیدار و درباره همکاری‌های امنیتی گفت‌وگو کرد.

این نخستین سفر دبیر شورای امنیت روسیه از سال ۲۰۱۸ به الجزایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha