۹ اسفند ۱۴۰۱، ۴:۲۳
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85042782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس هرگونه دیدار و مشاوره با مقامات تشکیلات خودگردان را رد کرد

تهران- ایرنا-حسام بدران عضو دفتر سیاسی جنبش حماس دوشنبه شب هرگونه دیدار و مشاوره با مقامات فتح پیش از نشست موسوم به "نشست امنیتی عقبه در اردن" را رد کرده است.

به گزارش ایرنا، بدران در یک گفت وگوی مطبوعاتی گفت که جنبش حماس همواره از تمام جریانات ملت فلسطین که موجب خیر و منفعت برای ملت و آرمان آن باشد استقبال می کند و حماس همواره به صورت دائم با تمام گروه‌ها ارتباط دارد.

این مقام حماس در عین حال گفت که آنچه که از اظهارات "حسین الشیخ" دبیر سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در خصوص این که جنبش حماس بخشی از رایزنی در خصوص دیدار عقبه بوده، نادرست و کاملا بی‌اساس است.

بدران گفت: جنبش حماس بار دیگر نشست امنیتی عقبه که خطرات واقعی زیادی را به اتحاد ملت فلسطین و مقاومت آن می‌زند، محکوم می کند.

وی اضافه کرد: هرگونه دیدار یا گفت وگوی ملی که اتفاق بیفتد، تقویت مقاومت و توسعه همه جانبه آن و میدانی مشترک علیه اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست خواهد بود.

بدران اظهار کرد: ملت فلسطین و نیروهای ملی آن امروز با یک رویارویی همه جانبه با اشغالگران در قدس و کرانه باختری روبه هستند و درحال دفاع از خاک و مقدسات خود هستند و وظیفه ما این است که از این گزینه حمایت کنیم؛ گزینه مبارزه و مقاومت تا نابودی کامل اشغالگران از سراسر خاک ملی فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطین به مرکزیت قدس شریف.

حشین الشیخ در مصاحبه تلویزیونی و پس از نشست العقبه در اردن از گفت وگوی خاموش و آرام با جنبش حماس خبر داد و ادعا کرد که امیدوار است که این گفت وگو به موفقیت منجر شود.

نشست امنیتی تدارک دیده شده توسط آمریکا میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به میزبانی اردن در بندر «عقبه» و با حضور نمایندگان قاهره و واشنگتن در سایه اعتراضات و محکومیت آن از جانب مردم و گروه های مقاومت فلسطین برگزار شد.

براساس بیانیه پایانی نشست عقبه، رژیم صهیونیستی متعهد شده که بررسی ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین را به مدت ۴ ماه و تصویب ساخت شهرک‌های جدید را به مدت ۶ ماه متوقف کند.

این نشست با مخالفت و محکومیت گسترده از سوی ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین روبه‌رو شد و آن را توطئه‌ای دیگر برای پایمال کردن حقوق ملت فلسطین و نجات رژیم صهیونیستی از فشارهای مقاومت دانستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha