تشکیلات خودگردان فلسطین: هیچ امتیازی به اسرائیل در عقبه ندادیم

تهران- ایرنا- حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) دوشنبه شب مدعی شد که این تشکیلات در نشست عقبه هیچ امتیازی به صهیونیست ها نداده است.

به گزارش ایرنا، الشیخ که از اعضای هیأت تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس عقبه در اردن بود، به تلویزیون فلسطین گفت: تصمیمات رهبران فلسطین با هدف آن صورت گرفت که اسرائیل تعدی خود علیه ملت فلسطین را متوقف کند.

وی به اقدام سیاسی گسترده فلسطین با همکاری برادران عرب برای مقابله با این تجاوزگری اسرائیل اشاره کرد.

الشیخ افزود: ما راهزن نیستیم، بلکه انقلابی هستیم و توقف هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر همچنان به قوت خود باقی است.

دبیر کمیته اجرایی ساف خاطرنشان کرد:حضور در نشست عقبه با هدف حمایت از ملت فلسطین صورت گرفت، این یک نشست سیاسی و نه امنیتی بود و ما امتیازی ندادیم.

الشیخ تصریح کرد که روایت فلسطین، اساس گفت وگو در نشست عقبه بوده و تمام اقدامات آزادی خواهی در جهان با دشمن خود مذاکره می کنند و مخالفت گروه‌های فلسطینی با نشست عقبه حق طبیعی آنان و تمام مردم فلسطین است.

این مقام فلسطین اظهار کرد: ملت فلسطین در ۱۴ ماه گذشته حدود ۳۰۰ شهید و هزاران زخمی را تقدیم کرده است، در کنار آن که صدها منزل فلسطینی تخریب و صدها خانواده نیز آواره شدند.

دبیر کمیته اجرایی ساف افزود: مأموریت اساسی رهبران فلسطینی در طول ۷۴ سال اشغالگری اسرائیل این است که چگونه به لحاظ سیاسی از همه مبارزه ملی فلسطینی در جهت خدمت به اهداف آینده برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی و بیرون راندن اشغالگران از کشورمان صورت می گیرد.

نشست امنیتی تدارک دیده شده توسط آمریکا میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به میزبانی اردن در بندر «عقبه» و با حضور نمایندگان قاهره و واشنگتن در سایه اعتراضات و محکومیت آن از جانب مردم و گروه های مقاومت فلسطین برگزار شد.

براساس بیانیه پایانی نشست عقبه، رژیم صهیونیستی متعهد شده که بررسی ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین را به مدت ۴ ماه و تصویب ساخت شهرک‌های جدید را به مدت ۶ ماه متوقف کند.

این نشست با مخالفت و محکومیت گسترده از سوی ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین روبه‌رو شد و آن را توطئه‌ای دیگر برای پایمال کردن حقوق ملت فلسطین و نجات رژیم صهیونیستی از فشارهای مقاومت دانستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha