دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی تا پایان هفته روند افزایشی دارد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با استقرار جوی آرام و پایدار، دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی چهار تا پنج درجه افزایش یافته و این روند تا پایان هفته جاری تداوم دارد.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روند افزایشی دمای هوا که از هفته گذشته در این منطقه شروع شده بود، تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت و در این مدت علاوه بر جوی آرام، وزش باد ملایم مهمترین پدیده غالب در منطقه خواهد بود.

وی افزود: در صورتی که این روند افزایشی دما بیشتر تداوم داشته باشد احتمال گلدهی و شکوفه دادن درختان وجود دارد و اگر سرمای دیررس بهاره ایجاد شود، ممکن است باغات این منطقه دچار سرمازدگی شوند.

دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی تا پایان هفته روند افزایشی دارد

رییس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با حداقل دمای هفت درجه زیر صفر سردترین شهر آذربایجان غربی بود و بوکان با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شد.

محمدپور ادامه داد: در این مدت حداقل دمای هوا در تکاب و اشنویه به پنج درجه زیر صفر، بوکان و میاندوآب به چهار درجه زیر صفر رسید و دمای مهاباد هم بین سه درجه زیر صفر و ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha